توجه ویژه به گردشگری راه توسعه استان ایلام است/ مردم ایلام به خادمی زوار اربعین حسین(ع) مفتخر هستند

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از راه های مهم توسعه استان توجه ویژه به صنعت گردشگری است، گفت: استان ایلام یکی از مناطق عمده هدف گردشگری در غرب کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « حسن بهرام نیا» در حاشیه مراسم استانداران سراسر کشور که با موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و خدمات سفر برگزار شد از نمایشگاه صنایع دستی استان در نمایشگاه بین المللی تهران بازدید کرد.

 

استاندار ایلام در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از متولیان امر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این حوزه قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه استان ایلام از مناطق عمده هدف گردشگری در غرب کشور است، گفت: استان ایلام به واسطه میزبانی از زائران اربعین حسینی علیه السلام به قطب اربعین در کشور مبدل شده است.

 

بهرام نیا افزود: همچنین به سبب آثار فراوان باستانی و طبیعی، استان ایلام از ظرفیت عمده و گسترده ای برای صنعت توریسم در حوزه های مختلف برخوردار است.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش استانداران سراسر کشور با حضور وزیر کشور و وزیر میراث فرهنگی، تصریح کرد: در این همایش ضمن بیان ظرفیت ها و توانمندی های استان در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، بر ظرفیت عمده گردشگری مذهبی و ایجاد زیرساخت های لازم تاکید شد.

 

استاندار ایلام گفت: مردم ایلام به خادمی زوار اربعین حسین(ع) مفتخر هستند و هر ساله مردم استان افتخار میزبانی بیش از ۶ میلیون زائر اربعین حسینی را دارند.

 

وی بیان کرد: مردم استان همچنین میزبان زائران عراقی در سفر به مشهد مقدس هستند که نیاز است زیرساخت های مرز بیش از گذشته تجهیز و توسعه باید.

 

بهرام نیا یادآور شد: یکی از ظرفیت های مهم بحث اربعین، ظرفیت دوم توانمندی های استان در حوزه گردشگری سلامت است که برای استفاده از این ظرفیت باید زیرساخت های این حوزه در استان ایجاد شود.

 

استاندار ایلام  بیان کرد: استان ایلام با توجه به آثار باستانی فراوان ملی و طبیعی ظرفیت عمده ای در ارتباط با صنعت گردشگری دارد.

 

وی ابراز کرد: میراث فرهنگی با بالا بردن سقف تبصره ۱۸ توجه ویژه ای به استان ایلام در صنعت توریسم و گردشگری داشته باشد.

 

بهرام نیا در پایان خواستار اهتمام جدی متولیان امر در توسعه صنعت گردشگری و ایجاد سرمایه گذاری در این حوزه شد و گفت: امروز یکی از راه‌های مهم و اثرگذار برای توسعه استان استفاده از ظرفیت و توانمندی عمده استان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که بایست به آن نگاه ویژه ای شود.

 

همچنین  حضور دکتر وحیدی وزیر کشور و دکتر بهرام نیا استاندار ایلام طی مراسمی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آئین رونمایی از بزرگداشت ثبت زمین فوتبال شهدای چوار برگزار شد.

 

گفتنی است که در ادامه وزیر کشور به همراه استاندار ایلام از غرفه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل نمایشگاه بازدید کرد.

 

این همایش با موضوع گردشگری و هماهنگی ستاد خدمات سفر با حضور وزیر کشور، وزیر میراث فرهنگی و استانداران سراسر کشور در تهران برگزاری شد.

کد خبر 1143295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha