کارآفرینان برای رونق اشتغال باید حمایت شوند

باقری خواستار رفع موانع و سخت گیرهای حوزه کارآفرینی شد و گفت: کارآفرینان برای رونق اشتغال باید حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «علی باقری» امروز(۱۱ بهمن ماه) در دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران که با حضور اعضای شورای هماهنگی به میزبانی بانک رفاه مازندران برگزار شد با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: جامعه کار و تولید در صحنه های مختلف انقلاب همگام با سایر اقشار نشان داده اند که تحت هیچ شرایطی حاضر به کوتاه آمدن از آرمانهای انقلاب نیستند.

 

سرپرست اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار را از اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد.

 

وی طرح اشتغالزایی و زیست بوم را از برنامه ها و تاکید رئیس جمهور و استاندار مازندران اعلام کرد و افزود: لازم است دستگاه های اجرایی و بانک ها در این مسیر همراه باشند.

 

باقری خواستار رفع موانع و سخت گیرهای حوزه کارآفرینی شد و گفت: کارآفرینان برای روفق اشتغال باید حمایت شوند.

 

مدیر امور شعب بانک رفاه استان مازندران نیز در این جلسه با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: طرح پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن تا سقف یک میلیارد ریال در راستای دستورات رئیس‌جمهور به کلیه شعب ابلاغ شده است.

 

«ولی الله محققی» با اشاره به اینکه تقاضا برای پرداخت تسهیلات زیاد است، افزود: جامعه هدف پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در مرحله اول طبق بخشنامه وزارت اقتصاد شامل شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیر دولتی، شرکت‌های معتبر بخش خصوصی که حقوقشان در بانک‌های زیر مجموعه وزرات اقتصاد پرداخت می‌شود و شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های دولتی است.

 

مدیر امور شعب بانک رفاه استان مازندران از پرداخت ۵۸ هزار و ۴۲۲ فقره تسهیلات به میزان ۴۴ میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال تا پایان دی ماه امسال در استان خبر داد و گفت: طی این مدت ۲ هزار و ۶۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در استان پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۴۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خانگی اختصاص یافت، افزود: تسهیلات  بسته رونق تولید در دستور کار بانک قرار دارد.

 

در ادامه این نشست مدیران عضو شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین مربوطه حاضر در جلسه گزارشی از برنامه های دستگاه خود در خصوص افزایش همکاری و هم افزایی بین دستگاهی و همچنین پیشنهاداتی در راستای رسیدن به اهداف مشترک و مرتبط با وظایف این شورا و برنامه های دهه مبارک فجر ارائه کردند.

 

کد خبر 1143352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha