جهاد تبیین عرصه ای برای حضور مردم در جهت حل مسئله و مشکلات است

سعیدی نژآد با اشاره به اینکه جنگ امروز، جنگ روایت ها است گفت: جهاد تبیین عرصه ای برای حضور مردم در جهت حل مسئله و مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « عاطفه سعیدی نژاد» با حضور در آیین همایش میلاد حضرت زهرا(س) که دوشنبه 11 بهمن در شهرستان ساوجبلاغ با حضور حجت الاسلام ولایی برحق، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد گفت: جهاد تبیین عرصه ای برای حضور مردم در جهت حل مسئله و مشکلات است.

 

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ستاد نهضت پیشرفت تبلیغی بانوان با باور به توان و اراده خود همچنین الگوبرداری از حضرت زهرا (س) در جریان جهاد تبیین حرکت می کند. 

 

وی ادامه داد: به صورت معمول ما بخش های خاصی از زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها را شنیده ایم، آن حضرت یک رهبر اجتماعی بود و برای امروز من و شما جایگاه اسوه و الگو است.

 

سعیدی نژآد افزود: حضرت زهراس) در برخی جنگ ها حضور داشتند، در جنگ خندق برای رزمندگان اسلام نان می پختند، در جنگ احد از اولین کسانی هستند که بر سر مزار حمزه حضور پیدا کردند؛ درآمد حدودی فدک به صورت سالانه 24 هزار درهم بوده است، که حضرت زهرا(س) چهارسال مدیریت و تملک فدک را برعهده داشتند؛ کسی که جریان های اقتصادی مومنین را مدیریت کرده است.

 

وی بیان کرد: دشمن برای غصب فدک برای خودش رسوایی ایجاد کرد، به واقع ناچار شد، راه دیگری نداشت، چون با فدک عناصر اقتصادی مومنین پایه ریزی شده بود؛ آیه «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً»، زمانی نازل شده است که حضرت زهرا(س) باغ فدک را داشتند.

 

وی اظهار کرد: یتیم، فقیر و اسیر سه قشر جامعه هستند که خانه حضرت زهرا(س) را می شناختند و برای رفع نیاز خود مراجعه می کردند این امر نشان می دهد که خانه حضرت زهرا(س) برای جامعه اسلامی تعریفی داشته است.

 

به گفته وی، حضرت زهرا(س) هر دوشنبه بانوان مدینه را جمع می کردند و سر مزار شهدای احد می بردند؛ این یک رویداد فرهنگی بود که با هدف زنده نگاه داشتن اتفاقات در آن زمان رقم خورد؛ وصیت آن بانو و بی نشان بودن مزارشان شکل خاصی از اثرگذاری فرهنگی است که در تاریخ ثبت شد، این مهم جنس نرم رهبری زنانه حضرت زهرا(س) است.

 

سعیدی نژاد توضیح داد: در طول تاریخ، دو جریان به صورت عمده مانع بهره مندی مردمی و الگوبرداری از قرآن و سنت شده است، اول تحریف و دوم تقلید است؛ حضرت زهرا(س) الگوی لازمی برای زنان امروز است. نیاز است که زنان جایگاه رهبری خود را مبتنی بر این الگو و شاخصه پیدا کنند و در اولین قدم باید نسبت خود با آن حضرت پیدا کنند.

 

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) جان عزیز خود را در جریان مأموریت تبیینی و تبلیغی اسلام فدا کردند؛ امروز ما برای پیشبرد انقلاب اسلامی و برای اینکه کشور را به سمت آرمان های انقلاب پیش ببریم، نیازمند این هستیم که در قدم اول بدانیم که در کدام نقطه قرار گرفتیم و رسالت ما چیست؟ چرا که دشمن با ایجاد یأس و ناامیدی به دنبال زمین زدن ما است. 

 

سعیدی نژاد اظهار کرد: جنگ امروز، جنگ روایت هاست، روایت نادرست از روایت ها خواسته و مطالبه دشمن است که در میادین مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... موفقیت ها را ناکامی جلوه دهد و با ره آورد ناامیدی خواسته خود را که نابودی انقلاب اسلامی است دنبال کند. 

 

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تکلیف همه ما بانوان را حضرت زهرا سلام الله علیها مشخص کرده است؛ انقلاب اسلامی که آمال تمام انبیاء و اولیاء الهی بوده است برای تحقق آیه لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ اَلْکِتابَ وَ اَلْمِیزانَ لِیَقُومَ اَلنّاسُ بِالْقِسْطِ. (حدید/25) توسط مردم شکل گرفت و امروز تداوم این انقلاب به واسطه مردم است.

 

 

کد خبر 1143357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha