به برکت انقلاب اسلامی، ایران در اوج عزت و اقتدار، خواستار عدالت جهانی است

استاندار خراسان شمالی در جشن انقلاب اسلامی گفت: به برکت انقلاب اسلامی، امروز ایران در اوج عزت و اقتدار، خواستار عدالت جهانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدرضا حسین نژاد» امروز سه شنبه (12 بهمن) در جشن انقلاب و آغاز دهه فجر با اشاره به وضعیت بی بند و باری، تبعیض و آزادی اتباع آمریکایی در ایران، قبل از انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) برای مقابله با چنین وضعیتی قیام کرد.

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه واقعه میدان ژاله و واقعه مدرسه فیضیه از جمله حرکت های عظیم ملت ایران برای مقابله با رژیم پهلوی بود، افزود: در آن دوران روز به روز مردم متحدتر و منسجم تر برای مقابله با طاغوت به پاخاستند تا در نخستین ساعات 12 فروردین سال 57 امام وارد ایران شدند.

 

وی با اشاره به اینکه رِژیم پهلوی پس از ورود امام به ایران هم در تلاش برای فتنه سازی و خرابکاری علیه انقلاب بود، اظهارکرد: اما همه این توطئه ها با پشتیبانی و حمایت مردم و رهبری امام راحل خنثی شد.

 

حسین نژاد با بیان اینکه در 22 بهمن ندای انقلاب به گوش جهانیان رسید، افزود: اما دشمن همچنان در تلاش برای نابودی انقلاب بود به طوری که با تحریک صدام، ایران را وارد جنگ با عراق کرد.

 

استاندار خراسان شمالی، مقاومت مردم و رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی را باعث حیرت جهانیان دانست و گفت: همه اینها نشان داد اگر پشتیبانی مردم و هدایت رهبری باشد، استکبار جهانی شکست خواهد خورد.

 

حسین نژاد با مقایسه مقاومت مردم در جنگ کویت و عراق با جنگ عراق و ایران، با بیان اینکه کویت بیشتر از سه روز نتوانست مقاومت کند، اظهارکرد: نتیجه این شد که اکنون 6 هزار نفر در کویت نام پدر ندارند.

 

در ادامه این مراسم در میدان شهید بهشتی بجنورد، زنگ انقلاب نواخته و تمثال امام راحل گلباران شد. همچنین حاضران برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا، راهی گلزار شهدا شدند.       

 

 

کد خبر 1143508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha