آغاز طرح سراسری «نمایشگاهی به وسعت ایران» اصناف در شیراز با شروع دهه مبارک فجر

هاشمی گفت: در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و همزمان با اصناف سراسر کشور، طرح سراسری «نمایشگاهی به وسعت ایران» اصناف در شیراز با هدف عرضع کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمود هاشمی»، امروز (سه شنبه 12 بهمن) در نشست کمیته دائمی فروش های فوق العاده اصناف شیراز که در محل اتاق اصناف مرکز استان فارس برگزار شد با تبریک دهه مبارک فجر گفت: در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و همزمان با اصناف سراسر کشور، طرح سراسری «نمایشگاهی به وسعت ایران» اصناف در شیراز آغاز شد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس افزود: علاوه بر آغاز به کار طرح «100 فروشگاه امین» عرضه کننده کالاهای اساسی، طرح سراسری «نمایشگاهی به وسعت ایران»، جایگزین نمایشگاه های عرضه مستقیم نیز در شیراز آغاز شد.

وی اضافه کرد: با اتحاذ تدابیر ستاد تنظیم بازار، طرح ملی «خرید شفاف» به بهترین روش در مرکز استان فارس عملیاتی می شود و با نزدیک شدن به ایام نوروز و به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور در تلاش هستیم تا کالاهای مورد نیاز مردم را با حداقل سود در چارچوب قانون با محوریت اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز را در قالب طرح های فروش فوق العاده اجرا کنیم.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس تاکید کرد: مردم استان نیز باید خرید خود را از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب انجام دهند و اجرای طرح «100 فروشگاه امین» در شیراز برای اولین بار در کشور و با حمایت مستقیم استاندار فارس و مصوبه ستاد تنظیم بازار استان با هدف عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و نظارت مستقیم توسط اتحادیه های صنفی هدف عملیاتی می شود و در صورت نیاز تعداد این فروشگاه ها با مجوز ستاد تنظیم بازار فارس نیز قابل افزایش است.

وی با اشاره به اجرای طرح سراسری «نمایشگاهی به وسعت ایران» در شیراز عنوان کرد: برگزاری «نمایشگاهی به وسعت ایران» یکی از ابعاد طرح خرید شفاف است و واحدهای صنفی با هماهنگی اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز و نظارت مستقیم اتاق اصناف مرکز استان فارس به فروش فوق العاده گسترده در این طرح اقدام می کنند.

هاشمی ادامه داد: حمایت از کالاهای ایرانی با کیفیت و قیمت مناسب از اهداف طرح است و کالاها در این طرح تا حداکثر 15 درصد تخفیف دارند و هدف از این طرح این است در ایام برگزاری این نمایشگاه ملی، قیمت منصفانه و کالای باکیفیت به معنای واقعی هنگام خرید برای مردم ملموس باشد.

وی تصریح کرد: از همکاران صنفی مشارکت کننده در طرح نیز انتظار داریم با عرضه کالاهای باکیفیت داخلی و ارائه تخفیف قانونی و واقعی کام مشتریان را شیرین کنند.

هاشمی افزود: اصناف مشکلات عدیده ای دارند که ناشی از رکود بازار، افزایش نرخ تورم و زیان های ناشی از شیوع بیماری کرونا و ... است و در سال های قبل، برگزاری نمایشگاه های بهاره با عناوین عرضه مستقیم کالا باعث نارضایتی متعدد مردم نسبت به برخی قیمت های گزاف و کیفیت پایین کالاهای عرضه شده و آسیب های غیر قابل جبران به کسبه و بازاریان می شد.

وی اضافه کرد: اما امسال اتاق اصناف فارس به برگزاری این نمایشگاه اکتفا نکرد و با توجه به اولویت تامین کالاهای اساسی به ویژه در آستانه نوروز با توجه به مناطق شهری و گستردگی شیراز برای تامین کالاهای اساسی، طرح «100 فروشگاه امین» را نیز با معرفی اتحادیه های صنفی هدف آغاز می کند.

هاشمی با اشاره به زمان اجرای طرح «نمایشگاهی به وسعت ایران» گفت: این نمایشگاه از 12 بهمن تا 20 فروردین سال آینده ادامه دارد و در اول اسفند اوج اجرای طرح خواهد بود و صدور مجوزات تخفیفات قانونی و ثبت نام متقاضیان صنفی از اکنون توسط اتحادیه های صنفی شیراز همچنان در حال انجام است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس تاکید کرد: با توجه به گسترش سویه جدید کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی با ایجاد تهویه مناسب، استفاده از ماسک، تزریق سه دوز واکسن و رعایت فاصله اجتماعی در واحدهای صنفی مشارکت کننده در طرح «نمایشگاهی به وسعت ایران» مورد تاکید است.

هاشمی اعلام کرد: علاوه بر تشدید نظارت ها توسط بازرسان اتحادیه های صنفی شیراز، طرح تشدید نظارت بر بازار نیز توسط واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف فارس و با همکاری سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس از ۱۲ بهمن شروع شده و تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد یافت.

کد خبر 1143579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha