جنبه هنری و زیباشناسی قرآن کریم مورد توجه قرار گیرد

احمدخانی گفت: قرآن در کنار جنبه های علمی، داستانی، پند و آموزه های مختلف واجد جنبه هنری و زیبایی شناسانه است که اهمیت آن کمتر از سایر موارد نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم رونمایی از کتابت قرآن کریم با استفاده از هنر معرق افزود: برگزاری مراسم رونمایی از کتابت قرآن کریم از سوی هنرمند زنجانی و معرفی این هنر بی بدیل  و اثر فاخر می‌تواند انگیزه فعالیت جامعه هنری را دو چندان کند و فتح بابی برای فعالیت های هنری با موضوعات دینی و قرآنی باشد.

 

محمدربیع احمدخانی ادامه داد:» مهمترین وجه تمایز دین اسلام را با سایر ادیان الهی، توجه آن به علم و دانش و امر به خواندن و یادگیری بیان کرد.

 

وی اظهار داشت: بر این مبنا اصلی‌ترین معجزه پیامبر اسلام به عنوان خاتم رسولان نه زنده کردن مردگان و شکاف دریا، بلکه کتاب آسمانی، قرآن کریم است، کتابی که سرشار از زیبایی، لطافت و مملو از اعجاز است.

 

این مسوول ادامه داد: قرآن در کنار جنبه های علمی، داستانی، پند و آموزه های مختلف واجد جنبه هنری و زیبایی شناسانه است که اهمیت آن کمتر از سایر موارد نیست.

 

وی اظهار داشت: امروز در این مکان جلوه دیگری از هنر را شاهد هستیم  و اثری که در تاریخ کتابت بی نظیر نباشد بطور قطع در زمره شاهکارهای هنری است، هنرمندی در این استان با تلاشی خستگی ناپذیر و عشق وافر کتابت کل قرآن کریم را در قالب یک اثر فاخر هنری عرضه داشته است.

 

احمدخانی افزود: هر چند این اثر در نگاه اول فرد را متحیر می‌سازد و اما ارزش و  اهمیت آن در ۲ جنبه است، اول اینکه آنچه تولید شده کلام خداوند به خاطر انسانها و دوم اینکه مزین به مجموعه ای از هنرها مانند خوشنویسی و معرق کاری است که روح انسان را آرام می‌کند.

 

در پایان این مراسم از سهیلا بهرامی، هنرمند زنجانی که در مدت پنج سال کتابت قرآن کریم را انجام داده است، قدردانی شد.

کد خبر 1143580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha