فعال شدن قرارگاه ثارالله برای پذیرایی از کاروان های راهیان نور مشروط به مجوز ستادمدیریت بیماری کرونا است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در صورت صدور مجوز ستادمدیریت بیماری کرونا، قرارگاه ثارالله سپهبد شهید سلیمانی در اهواز جهت برگزاری اردوی راهیان نور فعال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی، در خصوص بازدید از قرارگاه ثارالله سپهبد شهید سلیمانی در اهواز جهت برگزاری اردوی راهیان نور گفت: یکی از مکان هایی که برای جنوب شرق کشور یعنی استان های کرمان، سیستان و هرمزگان به نام ثارالله که ویژگی و اهمیت خاصی برای مردمان جنوب شرق دارد، مکان استقرار لشکر پیروز ثارالله در دروان دفاع مقدس است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: مکانی که به نام قرارگاه سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی در موقعیت شهید کازرونی در اهواز است؛ محل تربیت شدگان مکتب امام است و در حقیقت شهدای ثارالله در هشت سال دفاع مقدس ملجأ و تکیه گاه و مکان تربیتی آنان از اینجا به سمت اردوگاه ها و صحنه های نبرد شلمچه و طلائیه و جبهه های میانی و غربی و برای عبور از اروند بود.

 

 

وی با اشاره به اینکه اینجا بوی تک تک شهدا و سرداران شهید و همه رزمندگان و آزادگان و جانبازان و بوی فرمانده غیرتمند شهید، حاج قاسم سلیمانی را می دهد و در جای جای آن تصویر شهدا پیداست؛ گفت: در این مجموعه اردوگاهی زیبا هم نمازخانه و هم بهداری و حمام اضافه شده و هم یک سوله برای گردان ها ساخته شد.

 

 

سردار معروفی ادامه داد: این مکان جزو مقدس ترین مکان های دوران دفاع مقدس و عشق حقیقی{لشکر} ثارالله در آن نهادینه شده و نگاه ما به آن نگاه یک اردوگاه نیست بلکه مرکزی است که تربیت یافتگان نظام تربیتی امام و اهل بیت و قرآن از این مکان حرکت کردند و در صحنه نبرد خروشیدند؛ در واقع این مکان محل درون رزم آنان برای برون رزم مقابل در مقابل دشمن در کربلای ۵ و والفجر ۸ و... در بیش از ۲۵ عملیات مایه عزت و شرف و بزرگی بود.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا این مکان مورد استفاده زائرین نبود؛ افزود: اما در حال حاضر با ابلاغ راه اندازی مجدد آن طبق هماهنگی ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا در صورت صدور مجوز، کاروان ها فعال می شود.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: باوجود هماهنگی های انجام شده میان آموزش و پرورش اما اجرا تابع ابلاغ ستاد کرونا است و بعد از دو سال مسائل مربوط به آماده سازی و فضاسازی و اسکان و تعذیه و روشنایی و امنیت مکان را مورد بازدید و بررسی قرار می دهیم.

 

 

وی اعلام کرد: برای همکاری با دولت جهت ساخت بخشی از زمین این اردوگاه برای زائرین اربعین آمادگی داریم و همه امکانات را در اختیار می گذاریم تا زائرسرای بزرگی برای زواری که از مرز شلمچه قصد زیارت اربعین دارند، ساخته شود.

کد خبر 1143606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha