نمایشگاه دستاوردهای ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردهای ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در مراسمی همزمان با اولین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ظهر امروز(۱۲ بهمن) در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد:  در این نمایشگاه گوشه ای از فعالیت ها، برنامه، تلاش های کانون های فرهنگی و هنری مساجد مناطق شهری و روستایی سراسر استان  به نمایش درآمده است.

 


حجت الاسلام  «علی چراغی پور» با بیان اینکه این نمایشگاه از ۱۲ الی ۲۲ بهمن در محل نمازخانه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام دایر خواهد بود، افزود: در این نمایشگاه ۱۵۰ اثر از فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، شامل تولیدات و آثار هنری، تجسمی اعضای کانون ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

 

وی با بیان اینکه این آثار تنها بخشی از فعالیت های کانون های مساجد در مناطق شهری و روستایی استان است، افزود:  در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان فعالیت دارند که نقش مهمی در اجرای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و دینی در سطح این مناطق به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار  برعهده داشته اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه همچنین همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی طرح آموزش رایگان هنر در سطح مناطق محروم استان آغاز شده است، یادآور شد:  در این طرح دوره ها و کلاس های آموزشی هنر در رشته های مختلف هنری برای علاقه مندان و جوانان مناطق محروم استان به صورت رایگان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه تا کنون نیز استقبال بسیار خوبی از این دوره های آموزشی رایگان در نقاط مختلف استان انجام شده است، یادآور شد:  مسجد نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است و امروز کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان پایگاه های مهم فرهنگی و هنری، نقش ارزشمندی در راستای جذب جوانان به مساجد از طریق اجرای فعالیت های و برنامه های هنری و فرهنگی دارند.

 


وی در بخش دیگری از مباحث خود به اهمیت و جایگاه مساجد در دین اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: مساجد از صدر اسلام تا کنون مرکز تحولات در جامعه اسلامی بوده اند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته اند و امروز نیز به عنوان سد محکمی در برابر تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان عمل می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد:  کانون های فرهنگی و هنری مساجد در طول سال با اجرای برنامه های ابلاغی در قالب سیاست ها و برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، همواره محل حضور نسل جوان و نوجوان بوده و زمینه ساز پیوند مساجد با نسل جوان هستند.

کد خبر 1143616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha