درمان ۳۲ هزار بیمار در کلینیک مسجد «محمد مصطفی» حیدرآباد در سال ۲۰۲۱

مرکز مراقبت های بهداشتی اولیه که در مسجد محمد مصطفی در «راجندرنگر» فعالیت می کند در سال ۲۰۲۱ به ۳۱ هزار و ۷۹۵ بیمار اعم از بزرگسال و کودک خدمات ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « newsmeter»، مرکز مراقبت های بهداشتی اولیه که در مسجد محمد مصطفی در «راجندرنگر» فعالیت می کند در سال 2021 به 31 هزار و 795 بیمار اعم از بزرگسال و کودک  خدمات ارائه کرده است.

حدود 17 هزار بزرگسال و 11 هزار کودک از درمان رایگان در این کلینیک استفاده کردند.

این کلینیک اردوهای واکسیناسیون را برگزار کرد و دوزهای اول و دوم واکسن کرونا را برای 10 هزار بزرگسال در سه ماه گذشته تجویز کرد.

حدود 100 کودک از مدارس ابتدایی دولتی در این کلینیک با وعده های غذایی میان روز تغذیه می شوند و از زمان قرنطینه در مارس 2020 این کلینیک 75000 وعده غذایی را به کودکان محروم ارائه کرده است.

کلینیک رابعه که به نام مادر اهداکننده نامگذاری شده است 2000 فوت مربع دیگر فضا در طبقه اول اضافه کرده است و اکنون مراقبت های اولیه، مراقبت های دندانی، غربالگری چشم و کنترل بیماری های غیرواگیر، سلامتی برای زنان و مدیریت حاد پزشکی را ارائه می دهد.

 «داور قریشی»، یکی از اعضای هیئت مدیره  این کلینیک در این باره گفت: تلاش ما برای بهبود مراقبت های اولیه در سطح مردمی است. مراقبت های اولیه خوب از بر رفاه خانواده های بی بضاعت اثر چند برابری دارد.

مجتبی حسن عسکری از بنیاد «دست یاری دهنده» گفت: ایده ما ایجاد فضایی است که ضریب اعتماد را افزایش دهد. بنابراین، یک کلینیک به خوبی راه اندازی شده با خدمات تمام عیار در یک محیط کاملا بهداشتی، چیزی است که بیماران را به این وضعیت می رساند.

مرکز بهداشت زنان دارای دو پزشک تمام وقت، چهار پرستار، دو مشاور، یک متخصص تغذیه، یک جراح دندانپزشک، دستیار دندانپزشک، کارشناس ارشد چشم پزشکی و یک متخصص تغذیه است.

کد خبر 1143641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha