چهارمین جشنواره ستاد ارتش به صورت تک خوان و غیرحضوری برگزار شد

سرهنک دوم معماری با اشاره به شیوع ویروس کرونا از برگزاری چهارمین جشنواره سرود ستاد ارتش به صورت تک خوان و غیر حضوری خبر داد.

 سرهنگ دوم بابک معماری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد چهارمین جشنواره سراسری سرود ستاد ارتش با عنوان نوای حماسه گفت: چهارمین جشنواره سرود با عنوان نوای حماسه با مشارکت 21 گروه(21 نفر تک خوان )  از 7 یگانه تابعه برگزار شد که  4 گروه در مقطع کارکنان وظیفه، فرزندان  و کارکنان به جشنواره مرحله نهایی راه یافتند. این جشنواره در سه سطح کارکنان پایور ، کارکنان وظیفه، فرزندان ذکور کارکنان برگزار شده است .

 

مدیر هنری و دبیر جشنواره سراسری نوای حماسه ستاد ارتش افزود: جشنواره چهارم سرود امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت تک خوانی برگزار شده است و کلیه آثار در موضوع شعر،  آهنگ سازی و تنظیم به صورت تالیفی بوده است.

 

وی ادامه داد: تک خوانی شرکت کنندگان در این جشنواره به صورت بازبینی فیلم اجرا شد  و فرد تک خوان در سالن نیز حضور نداشته تا کار خود را اجرا کند در حقیقت این مسابقه به شکل غیر حضوری برگزار می شود و افراد تک خوان فیلم خود را ظبط و به جشنواره ارسال کردند.

 

سرهنگ دوم معماری اظهار کرد:مراسم اختتامیه این جشنواره روز چهاشنبه 13 بهمن ساعت 9 صبح در سالن همایش عقیدتی سیاسی ستاد ارتش برگزار می شود میزبان این دوره از جشنواره سرود دانشگاه علوم پزشکی ارتش است

 

وی در مورد تعداد منتخبان تصریح کرد: در اختتامیه جشنواره سرود در بخش تک خوانی کارکنان پایور یک نفر، در بخش خوانندگی کارکنان وظیفه 4 نفر، در بخش آهنگ سازی کارکنان وظیفه 4 نفر، در بخش شعر نیز 3 نفر معرفی می شوند.

 

وی افزود: سن شرکت کنندگان برای کارکنان  پایور از 18 سال ، کارکنان وظیفه از 18 تا 25 سالگی، فرزندان در  دو مقطع زیر 16 سال و بالای 16 سال هستند. این جشنواره در رشته های آهنگ سازی، شعرو خوانندگی است  ،که کارکنان پایور و وظیفه و فرزندان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

 

مدیر هنری و دبیر جشنواره سراسری نوای حماسه ستاد ارتش درمورد اهداف جشنواره سرود تصریح کرد: هدف این همایش بسط  و گسترش مفاهیم مذهبی، حماسی و انقلابی و ارزشی در میان کارکنان پایور، وظیفه و خانواده هاست، ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار  تولید و اجرایی که از این نظر شاهد رشد چشم گیر آثار هستیم و تعداد 5 اثر در این دوره نسبت به جشنواره گذشته افزوده شد. هدف دیگر شناسایی ظرفیت ها و استعداد های فعال در زمینه موسیقی در ستاد ارتش و کشف آنها و معرفی به جامعه هنری کشور است.

 

وی  در مورد اثار منتخب سالهای گذشته در جشنواره سرود گفت: آثاری که سالهای قبل منتخب شدند در قالب نماهنگ در مناست های مختلف پخش شد و حتما از این آثار در رسانه ملی استفاده می شود.ارتش در مرحله اول هدایایی به منتخبان تقدیم می کند و به لحاظ آموزشی و رفع نواقص انها در اتقائ سطح کمی وکیفی آثار به این هنرمندان کمک می کند.

 

کد خبر 1143677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha