شناسایی ۱۱۶۱  بیمار جدید/ رکورد ابتلای روزانه به کرونا در خراسان جنوبی شکسته شد

شریف زاده گفت: برای اولین بار از ابتدای شیوع کرونا، در شبانه‌روز گذشته یکهزار و ۱۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا شریف‌زاده» امروز (۱۲ بهمن) در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به روند سریع ابتلا به ویروس کرونا و سویه اُمیکرون در استان، گفت: در شبانه روز گذشته از ۲ هزار و ۲۶۳ آزمایش مولکولی و  تست سریع در استان یکهزار و ۱۶۱ مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد که رکورد جدیدی به ثبت رسید.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه با گزارش موارد مثبت شبانه‌روز گذشته، رکورد پیک ششم شکسته شد، ادامه داد: از ابتدای شیوع پاندمی کووید ۱۹ تا شبانه‌روز گذشته، در هیچ بازه زمانی این تعداد بیمار جدید روزانه در استان شناسایی نشده است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۴۷ نفر تست کرونای آنان مثبت اعلام شده است.

 

شریف زاده با بیان اینکه ۹ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: متاسفانه حال ۲ نفر از این بیماران وخیم است و با ثبت یک مورد فوت ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته، آمار جان‌باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۲۸۷ نفر رسید.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در ادامه گفت: این روند نشان می‌دهد که موارد مثبت نسبت به نیمه دوم دی ماه ۱۵برابر، موارد بستری تنفسی ۴۵ درصد، موارد بستری مثبت ۱۱۴ درصد و موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز ۱۷ درصد نسبت افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به شیوع بالای سویه امیکرون، به مردم استان هشدار داد تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از قبل جدی بگیرند و هرچه سریعتر نسبت به تزریق کامل سه نوبت واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

 

براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور در حال حاضر شهرستان فردوس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، درمیان، نهبندان، قاینات و سرایان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و زیرکوه و خوسف در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار دارند.

 

با توجه به وضعیت همه‌گیری کرونا و برابر تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا، آموزش در مهدکودک‌ها و تمامی مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در شهرستان فردوس با وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیرجند و طبس با رنگ‌بندی نارنجی از امروز به مدت ۱۴ روز غیرحضوری شد.

کد خبر 1143794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha