علفزار تماشاگر را به فکر وامی دارد

کارگردان فیلم علفزار با اشاره به سوژه فیلم گفت: تاکنون پرونده های قضایی و جنایی فراوانی را مورد مطالعه قرار داده ام. آن چه در علفزار به تصویر کشیده شد مجموعه ای رخدادهای چند پرونده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رسانه ای فیلم علفزار در با حضور عوامل فیلم و اهالی رسانه در دومین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.


در این نشست کاظم دانشی کارگردان علفزار با اشاره به سوژه چالشی فیلم گفت: پذیرش فیلم در بخش مسابقه جشنواره چهلم شجاعت عوامل جشنواره برای نمایش موضوعات جدی و مهم جامعه را نشان می دهد. به همین خاطر باید از مسئولان قوه قضاییه و سینما تشکر کنم.


دانشی درباره شکل گیری ایده فیلمنامه گفت: من مدت هاست که پرونده های قضایی و جنایی را مورد مطالعه قرار می دهم. آن چه در علفزار به تصویر کشیده شد مجموعه ای رخدادهای چند پرونده است که با همکاری سایر فیلمنامه نویسان در متن علفزار گنجانده شده است.


او همچنین به سکانس های ملتهب و تاثیرگذار فیلم اضافه کرد: از آن جا که می خواستم علفزار تماشاگرش را به فکر وادارد سکانس هایی را طراحی کردیم که به بهترین شکل این وظیفه را انجام دهند.


در این نشست همچنین بهرام رادان تهیه کننده علفزار به پرسش هایی درباره فعالیت سینمایی خود در جایگاه تهیه کننده توضیح داد. رادان گفت: من همواره تهیه کنندگی سینما را دوست داشتم. از سوی دیگر تحصیلاتم در رشته مدیریت و دریافت مجوزهای لازم برای تهیه فیلم، زمینه را برای آغاز فعالیتم در این عرصه و تداوم آن قوت بخشید. البته باید ببینیم به عنوان تهیه کننده بخش خصوصی تا کجا می توانم به سرمایه گذاری در این حوزه ادامه دهم.



تهیه کننده علفزار همچنین با ابراز خوشحالی از حضور فیلم در جشنواره و نمایش آن ابراز امیدواری کرد علفزار بدون ممیزی خاصی روی پرده سینماها برود.


رادان در پاسخ به پرسشی درباره احتمال موفقیت علفزار در کسب سیمرغ جشنواره گفت: شخصا از دیده شدن فیلم از سوی مردم، اهالی رسانه و منتقدان بیش از کسب جایزه استقبال می کنم. به هر حال منتخبین هر رویداد سینمایی از سوی یک هیات داوری مشخص و محدود انتخاب می شود و معیار کاملی برای موفقیت فیلم نیست.



گفتنی است پس از برپایی نشست های رسانه ای فیلم های روز نخست جشنواره در سالن کنفرانس برج میلاد و ازدحام جمعیت در این سالن، علفزار نخستین فیلمی بود که نشست رسانه ای آن در سالن اصلی برج برگزار شد.

محمد طاووسی


 

کد خبر 1143840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha