بهره برداری از ۵۰۳ پروژه همزمان با دهه فجر در همدان؛ سند قرآنی استان تدوین شد

قاسمی فرزاد گفت: ۵۰۳ پروژه به مناسبت دهه فجر در استان بهره‌ برداری می‌رسد که ۱۵ درصد آنها کاربری فرهنگی و آموزشی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در دهه مبارک فجر 577 پروژه با 3 هزار و 560 میلیارد تومان اعتبار در استان به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنها آغاز  می‌شود.

استاندار همدان افزود: از این تعداد 503 پروژه با 3 هزار و 360 میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی 74 پروژه معادل 10 درصد پروژه‌های دهه فجر با نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود.

قاسمی فرزاد، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را اولویت کاری دولت عنوان کرد و گفت:15 درصد پروژه‌هایی که در دهه فجر به بهره‌ برداری می‌رسند؛ کاربری فرهنگی و آموزشی داشته و بقیه در حوزه اقتصادی و عمرانی است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ واحد راکد در استان همدان تصریح کرد: اولویت کاری در بخش اقتصادی بازگرداندن واحدهای غیر فعال به چرخه تولید است.

استاندار همدان اعلام کرد: 70 تولیدی هم با کمک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید احیا شده و 65 مورد هنوز در تملک بانک‌ها است.

 از ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن در طرح نهضت ملی تا 4 سال آینده در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۰ هزار واحد در شهر همدان و ۵۰ هزار واحد در سایر شهرستان‌ها ساخته می‌شود.

قاسمی فرزاد در ادامه نشست با خبرنگاران استان پس از یکصد کاری خبرهای خوشی را برای مردم استان اعلام کرد که تهیه سند قرآنی پس از دو سال غفلت، برگزاری اختتامیه جشنواره ملی اذان در ۲۵ بهمن، جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در اسفند و برقراری پرواز همدان  ـ کیش و همدان ـ مشهد از فرودگاه همدان مهمترین آنها به شمار می‌رود.

وی، غار علیصدر را ظرفیت بزرگی در بخش گردشگری استان برشمرد و گفت: همدان دارای هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی است و بیشترین سرمایه گذاری را برای رونق صنعت گردشگری باید در این بخش انجام دهیم.

استاندار همدان با اشاره به ظرفیت بالای استان در بخش گردشگری سلامت اعلام کرد: با توجه به وجود مراکز پزشکی متعدد در همدان می‌توان شهر سلامت را به کمک بخش خصوص ایجاد کرد.

قاسمی فرزاد در مورد انتصاب مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان همدان گفت: اگر مسئولی عملکرد خوبی در دولت قبلی داشته نیاز به تغییر او نیست و کنار گذاشتن این افراد از عرصه مدیریت جفا است.

وی مطرح کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) برای مردم ایران و مسلمانان جهان امید بخش بود و ثمرهای بزرگی داشته، اما برخی قصد کمرنگ کردن ارزش‌های انقلاب را دارند و در برابر این افراد باید جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است؛ پر رنگ شود.

 

کد خبر 1143873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha