ابتلای ۲۰ درصد کادر درمان خراسان جنوبی به کرونا

موسوی میرزایی با اشاره به اینکه سرایت پذیری بیماری کرونا امیکرون در خراسان جنوبی بسیار بالا است، گفت: تنها نگرانی دانشگاه علوم پزشکی از بابت ابتلای کادر درمان است که اکنون حدود ۲۰ درصد آنها درگیر کرونا شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید محمد موسوی میرزایی» شامگاه (12 بهمن) در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه روند افزایش مبتلایان به کرونا در استان صعودی و انفجاری است، اظهار داشت: در حال حاضر روند بستری ها شیب ملایمی دارد و چنانچه وضع به همین منوال پیش برود خیلی جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه کمبود سرم و دارو در استان نداریم، گفت: تنها نگرانی دانشگاه علوم پزشکی از بابت ابتلای کادر درمان است که اکنون حدود 20 درصد آنها درگیر کرونا ویروس شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تعداد بسته های آزمایس کرونا کم است و نمی توان روزانه بیش از 2 هزار آزمایش را گرفت، افزود: پیشنهاد می شود که ادارات دولتی چنانچه کارکنان آنها علائم بیماری کرونا را داشته باشند، با برگ تایید پزشک متخصص داخلی و عفونی به مدت 5 روز با مرخصی و استراحت آنها موافقت کنند.

 

موسوی میرزایی با اشاره به اینکه تجمعات در فضاهای سربسته باید بسیار کم و به ظرفیت کمتر از 25 درصد باشد، گفت: در شهرهای قرمز تجمع در فضای سربسته با حداکثر 20 نفر و فقط به مدت 90 دقیقه باید باشد.

 

وی تاکید کرد: روحانیون و ائمه جمعه و جماعت کمک کنند تا افرادی که واکسن نمی زنند را با استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج، صدا و سیما و روحانیون برای زدن دز سوم قانع کنند.

 

همچنین «سردار قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی در این ستاد با بیان اینکه ظرفیت سپاه و بسیج به طور کامل در تزریق واکسن، همچنین نمونه گیری کرونایی و سایر موارد مانند کمک های مومنانه خواهد بود، گفت: مراسمات دهه فجر در فضاهای سرپوشیده با حداقل جمعیت و با حداکثر رعایت ها باید صورت گیرد، چراکه دشمنان نظام متاسفانه از این فرصت کرونایی سوء استفاده برای تبلیغات علیه نظام را دارند.

 

 

 

کد خبر 1143934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha