افتتاح کارگاه خامه‌دوزی در شهر ادیمی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیمروز گفت: همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر کارگاه یک خامه‌دوزی در شهر ادیمی به‌عنوان شهر ملی خامه‌دوزی افتتاح شد.

ایرج نصیرآبادی امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: هم‌زمان با شروع دهه مبارک فجر و با حضور امام جمعه شهرستان نیمروز یک کارگاه خامه‌دوزی در شهر ادیمی افتتاح شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیمروز افزود: این کارگاه به‌منظور آموزش و تولید محصولات خامه‌دوزی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این کارگاه ظرفیت آموزش به ۱۰ نفر در هر دوره را دارد و توسط یکی از صنعتگران این شهرستان راه‌اندازی شده است.

نصیرآبادی خاطرنشان کرد: براساس مجوز تعداد ۱۴۰ کارگاه انفرادی و گروهی خامه‌دوزی در شهرستان نیمروز وجود دارد که با توجه به اینکه شهر ادیمی به عنوان شهر ملی خامه‌دوزی ثبت شده است طبیعتاً بیشترین کارگاه در این شهر راه‌اندازی شده است.

گفتنی است؛ شهر ادیمی در سال ۹۹ به‌عنوان شهر خامه‌دوزی در فهرست شهرهای ملی کشور ثبت شد.

تجهیز کارگاه تراش سنگ شهرستان زاهدان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زاهدان نیز  از تجهیز کارگاه تراش سنگ این شهرستان خبر داد و گفت: به‌منظور رونق هنر تراش سنگ‌‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه تراش سنگ مرکز آموزش صنایع‌دستی زاهدان تجهیز شد.

علیرضا شه‌بخش افزود: ۳ دستگاه تراش سنگ دوطرفه و ۲ دستگاه برش سنگ به تجهیزات این کارگاه اضافه شد.

وی ادامه داد: این کارگاه ظرفیت آموزش به ۱۰ نفر به طور همزمان را داشته اما باتوجه به وضعیت کرونا در این شهرستان دوره‌ها به‌صورت محدودتر و با حضور هنرجویان کمتری برگزار می‌شود.

شه‌بخش در زمینه اشتغال هنرجویان این رشته بیان کرد: دوره‌های آموزشی این مرکز به‌صورت ۳ ماهه، مبتدی و پیشرفته زیر نظر مربیان ماهر و برجسته برگزار می‌شود و تمام مؤلفه‌های وارد شدن هر صنعتگر به بازار کار را دارد.

کد خبر 1144006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha