بهترین راه پیشگیری از ابتلا به امیکرون دریافت واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است

دادخدا صادقی گفت: بهترین و ساده ترین راه پیشگیری از ابتلا به امیکرون، دریافت واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است و نباید با تصور خفیف بودن امیکرون و ساده انگاری، در دام این سویه جدید کرونا گرفتار شویم.

«دادخدا صادقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به روند رو به رشد موارد بستری ناشی از امیکرون در منطقه، گفت: مردم باید شیوه نامه های بهداشتی از جمله دوری از تجمعات، در خانه ماندن و استفاده از ماسک را برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون را به طور جدی رعایت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در حال حاضر هر کس که علائم خفیفی از سرماخوردگی دارد باید برای حفاظت از سلامت خود و اطرافیانش، به مدت چند روز در خانه استراحت کند.

وی تاکید کرد: بهترین و ساده ترین راه پیشگیری از ابتلا به امیکرون، دریافت واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است و نباید با تصور خفیف بودن امیکرون و ساده انگاری، در دام این سویه جدید کرونا گرفتار شویم.

 صادقی ابراز کرد: در حال حاضر تا حدودی عادی انگاری و ساده انگاری در سطح جامعه وجود دارد اما باید همه به استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و دوری از تجمعات خانوادگی، حتی پس از تزریق واکسن اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: دوری از حضور در تجمعات همچون مجالس عروسی، بازار و مهمانی ها و نیز استفاده صحیح از ماسک در اماکن شلوغ می تواند تا حدودی در کنترل شیوع سویه امیکرون تاثیرگذار باشد.

وی ضمن توصیه به کارمندان ادارات، عنوان کرد: افرادی که علائم ندارند زودتر واکسینه شوند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از الزامات این روزها است.

 صادقی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌ های صورت گرفته و با مشارکت همه مردم آمادگی‌های لازم در خصوص مقابله با موج ششم بیماری کووید۱۹ در جنوب استان وجود دارد و تیم‌های بهداشتی و مراکز درمانی در این خصوص آماده باش کامل هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: کسانی که دوز سوم واکسن خود را دریافت نکرده اند باید با توجه به شروع پیک ششم و افزایش آمار مراجعین سرپایی و بستری هر چه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر در حوزه دانشگاه مراکز واکسیناسیون (خانه های بهداشت، پایگاه های شهری، مراکز تجمیعی واکسیناسیون) در هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، فاریاب، رودبار، قلعه گنج و منوجان فعال هستند و همشهریان می توانند برای تزریق واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

کد خبر 1144017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha