نگاه مثبت دولت و مجلس در حوزه گردشگری و احیاء ظرفیت‌های میراث فرهنگی

حجت‌الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه دولت و مجلس در حوزه گردشگری و احیاء ظرفیت‌های میراث فرهنگی نگاهی مثبت، رو به جلو و تعاملی دارند گفت: گیلان در بخش گردشگری و صنایع دستی جزو استان‌های برتر کشور است.

حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار داشت: کشورمان از حیث پتانسیل‌های میراثی، گردشگری و صنایع دستی که ریشه در فرهنگ و تمدن ایران کهن دارد دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس توجه و رویکرد مثبت دولت و مجلس به پتانسیل‌های مورد اشاره را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: داشته‌های میراثی، گردشگری و صنایع دستی به رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور کمک می‌کنند بنابراین در کنار بهره‌مندی درست باید زمینه حفظ آن‌ها را برای نسل‌های آینده فراهم کنیم.

 

صفری ملک میان برگزاری انواع نمایشگاه‌ها را در حفظ و توسعه ظرفیت‌های میراثی، گردشگری و صنایع دستی مؤثر دانست و عنوان کرد: با به نمایش گذاشتن توانمندی‌هایمان در نمایشگاه‌ها علاوه بر اینکه موجبات آشنایی مردم با ظرفیت‌های کشورمان مهیا می‌شود می‌توانیم در زمینه جذب علاقمندان خارجی گام‌های مؤثرتری برداریم.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گیلان را در بخش گردشگری و صنایع دستی جزو استان‌های برتر کشور ذکر کرد و افزود: اکتشافاتی که در نقاط مختلف گیلان اتفاق افتاده، نشان دهنده عمق تمدن استان است که تمدن مارلیک، لیارسنگ‌بن و منطقه دیلمانات از جمله آن محسوب می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان‌های رودسر و املش غنای فرهنگی و تمدنی بالایی دارند و می‌توانند در کشور و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشند اضافه کرد: تنها روستایی که با اثر چادر شب بافی ثبت جهانی شد یعنی روستای قاسم‌آباد جزو همین منطقه محسوب می‌شود و انتظار داریم مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ظرفیت‌های ملی و استانی توجه ویژه‌تری داشته باشند.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان به جلسه‌ خود با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: در دو شهرستان رودسر و املش و روستای قاسم آباد ظرفیت‌های کلان ملی و کشوری وجود دارد بنابراین پیشنهاد دادیم تا کارگروه ویژه‌ای در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی ایجاد کنند تا بتوانیم ظرفیت‌ها را تا جای ممکن مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس ابراز داشت: به محض شروع به کار دولت سیزدهم، مجمع نمایندگان استان‌های شمالی جلسه کارگاهی خوبی با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برگزار و پتانسیل‌هایشان را در حوزه‌های مربوطه به خوبی مشخص و تبیین کردند.

 

صفری ملک میان با بیان اینکه در بودجه سال گذشته و بودجه امسال توجه خوبی به حوزه گردشگری و احیاء ظرفیت‌های میراث فرهنگی شد اظهار داشت: معتقدیم مجلس از این حیث می‌تواند کمک کار دولت و به ویژه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان از تعامل بسیار خوب نمایندگان مجلس و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سخن گفت و خاطرنشان کرد: این تعامل نه تنها بن‌بست‌ها را شکسته و موانع را برطرف می‌کند بلکه زمینه ارتقاء و رشد کمی و کیفی حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را نیز فراهم می‌سازد.

 

 

کد خبر 1144046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha