۲۴ باب مسجد در لرستان مرمت و بازسازی شد

رضایی پور گفت: طی سال جاری ۲۴ باب مسجد در استان لرستان مرمت و تحویل موقت شده اند.

« مسلم رضایی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: طرح بازسازی و مرمت مساجد و اماکن مذهبی استان از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

 

وی افزود: تاکنون تعداد ۲۴ باب مساجد و اماکن مذهبی استان لرستان در قالب این طرح مرمت و تحویل موقت شده اند.

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: طرح تعمیر و مرمت مساجد و اماکن مذهبی استان لرستان، از محل اعتبارات عمرانی سال ۱۳۹۹ اجرایی شده است.

 

وی با اشاره به  اتمام عملیات ساخت و نصب درب های ورودی و پنجره های مسجد سلیمان نبی (ع) خرم آباد، افزود: در راستای کمک به تعمیر، مرمت  و تکمیل، مساجد و اماکن مذهبی استان، از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، پروژه ساخت و نصب درب ها و پنجره های مسجد سلیمان نبی (ع) روستای اناردر از توابع بخش مرکزی شهرستان خرم آباد به اتمام رسید.

 

 

رضایی پور بیان کرد: در این پروژه، تعداد سه باب درب ورودی جهت رعایت موازین شرعی و تردد مجزای خواهران و برادران به شبستان مسجد و تعداد شش باب پنجره در اضلاع مختلف، تماما با رعایت الگوی معماری ایرانی اسلامی طراحی شده است.

 

وی تصریح کرد: به منظور تقویت و حمایت از مشاغل و صنایع بومی استان، گره چینی و برش کاری با دستگاه های CNC توسط یکی از استاد کارهای متبحر سطح شهرستان خرم آباد، ساخته و در محل پروژه نصب شد.

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون، با همکاری و مشارکت هیات امنای این مسجد عملیات اجرایی کرسی چینی، دیوارچینی، وال پست، شیب بندی و عایق کاری پشت بام و ایوان ورودی و سازه های گلدسته های این مسجد با موفقیت اجرا شد است.

 

رضایی پور با بیان اینکه طرح تکمیل این مسجد در دست اقدام است، افزود: هم اکنون پروژه تعمیر مسجد سلیمان نبی (ع) روستای اناردر از توابع بخش مرکزی شهرستان خرم آباد بالغ بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر 1144055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha