ارائه خدمات بهداشتی  به جمعیت ایرانی و اتباع غیر ایرانی در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ارائه خدمات بهداشتی به طور همزمان به جمعیت ایرانی و اتباع غیر ایرانی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سید محمد هاشمی شهری، در نشست با نماینده سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد: اگر به خانه های بهداشت روستایی، پایگاه های بهداشت شهری و مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی استان سیستان و بلوچستان مراجعه کنید خواهید دید که خدمات مادر و کودک، واکسیناسیون، بیماریابی سل، مالاریا و التور و سایر مسائل بهداشتی به طور همزمان، برابر و رایگان، به جمعیت ایرانی و مهاجران غیر ایرانی ارایه می شود و همکاران ما طلاعات خانوار و زیج های حیاتی را برای جمعیت ایرانی و غیر ایرانی تکمیل می کنند.

وی افزود: در سال های ابتدایی جنگ در کشور افغانستان سازمان های خیریه بین المللی بخشی از هزینه های سلامت اتباع غیر ایرانی را تامین می کردند.

هاشمی شهری ادامه داد: بعد از  پایان اشغال افغانستان توسط شوروی سابق، این سازمان ها استان را ترک کردند اما اسکان و تردد اتباع کشور افغانستان عملا  ادامه دارد و هزینه های سلامت این افراد عموما توسط نظام بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران تامین می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۷ میلیارد و ۴۰۰  میلیون تومان و در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فقط در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صرف ارایه خدمات درمانی به بیماران تصادفی، مادران باردار، بیماران خاص، تالاسمی و دیالیزی غیر ایرانی شده که عمدتا اتباع کشور دوست و برادر افغانستان هستند.
 

وی از تاکید کرد: برخورداری از نیروی انسانی توانمند در رسته های تخصصی و فوق تخصصی، سابقه روشن در فعالیت های علمی، پیشرو بودن در ارایه خدمات عام المنفعه و انسان دوستانه در کنار موقعیت راهبردی سیستان و بلوچستان در جنوب غرب آسیا، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به گزینه مناسبی برای تبدیل شدن به همکار اصلی سازمان بهداشت جهانی در منطقه تبدیل کرده است.

 

 

کد خبر 1144074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha