مازندران پیشتاز در پوشش رایگان بیمه افراد کم برخوردار برای اجرای عدالت در حوزه سلامت

رنجبران با بیان اینکه استان مازندران پیشتاز در اجرای طرح پوشش رایگان بیمه افراد کم برخوردار برای اجرای عدالت در حوزه سلامت است، گفت: خداوند متعال را شاکریم از ابتدای چهل و سه سالگی انقلاب اسلامی تا به امروز ۱۵۰۰نفر در این استان بیمه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌«حسین رنجبران» امروز(۱۳بهمن) در نشست اجرای طرح پوشش رایگان بیمه سلامت اقشار آسیب پذیر در مناطق کم برخوردار مازندران در سالن شماره ۲استانداری مازندران ضمن گرامیداشت دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به جمله معروف حضرت امام خمینی(ره) که این مملکت متعلق به  زاغه نشینان است، اظهار کرد: تلاش داریم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی براینکه کاری کنیم بیمار جز بیماری رنج دیگری نداشته باشد، اقشار کم برخوردار در بحث بیمه مشکل نداشته باشند.

 

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم یعنی همین زانشینان به ثمر نشسته است  و نباید نگران موارد درمانی باشند، افزود: بخش اعظی از اقتدار و عظمت انقلاب مرتبط به همین پشتوانه مردمی است و نباید اجازه دهیم این مردم در رنج باشند.

 

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای 5ساله با وزارت کشور برای بیمه رایگان اقشار آسیب پذیر بسته شده است، گفت: درصدد این هستیم در قالب این تفاهم نامه درد وآلام اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار جامعه مرتفع شود.

 

رنجبران با بیان اینکه تا به امروز ۱۵۰۰ نفر از اقشار آسیب پذیر استان مازندران بیمه رایگان شده اند، افزود: تلاش داریم به زودی تمامی حدود ۶۰ هزار نفر فاقد  بیمه استان از بیمه رایگان سازمان بیمه سلامت برخوردار شوند.

 

رنجبران با بیان اینکه این طرح به صورت چهره به چهره  در استان درحال عملیاتی شدند است، گفت: حضور میدانی در 34منطقه کم برخوردار استان و در زدن به در خانه ها برای بیمه شدن مردم نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه حدود 20اداره بیمه سلامت در شهرستان ها برای تحقق  این طرح پای کار هستند، اظهار کرد: بهزیستی استان نقش بی بدیلی در همکاری با بیمه سلامت برای تحقق بیمه شدن اقشار کم برخوردار ایفا کردند.

 

رنجبران همچنین از بسیج، سپاه، هلال احمر و کمیته امداد استان نیز برای همراهی باسازمان بیمه سلامت در راستای اجرای طرح پوشش رایگان بیمه سلامت اقشار آسیب پذیر در مناطق کم برخوردار مازندران قدردانی کرد و ادامه داد: فرمانداران نیز کمک کار خوبی با دفاتر بیمه سلامت در شهرستان ها هستند.

 

وی اظهار امیدواری کرد که حدود 60هزار نفر مازندرانی فاقد بیمه پایه ازاین بسته بیمه سلامت بهره مند شوند.

 

رنجبران تاکید کرد: روند بیمه باید  از نظام ارجاع و پزشک خانواده طی شود.

 

وی یادآورشد:تلاش کنیم بسته سلامت و پیشگیرانه بیمه را برای مردم محقق نماییم تا مردم بیمار نشوند و اگر خدای ناکرده فردی درگیر بیماری شد قطعا از خدمات بیمه رایگان بهره مند خواهند شد.

 

کد خبر 1144078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha