مراسم تجلیل از  بافندگان فرش اهدایی به حرم حضرت عباس (ع) در  ایلام برگزار شد

همزمان با ايام الله دهه مبارک فجر و با حمايت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، بافندگان فرش اهدايي به حرم حضرت عباس (ع) در استان ايلام تجليل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، در دومین روز از دهه مبارک فجر، در مراسمی با حضور حجت الاسلام « علی چراغی پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام از 12 نفر از بافندگان فرش اهدایی به حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) با اهدای هدایایی از سوی حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، رئیس ستاد فهما کشور، تجلیل شد.
 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه  کانون های فرهنگی هنری و بچه های مسجد همواره پرچمدار تلاش در راستای ترویج سبک زندگی و سیره ائمه معصومین (ع) هستند، افزود: در این راستا برنامه‌ها و فعالیت های مختلفی در طول سال به همت کانون های مساجد استان ایلام برگزار می شود که بافت فرش مذکور از سوی بانوان عضو کانون سید الشهدا شهرستان بدره از جمله آنهاست.
 
 

حجت الاسلام چراغی پور برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا را نیز یکی دیگر از برنامه های ستاد فهما در راستای عرض ارادت به ساحت مقدس  حضرت عباس (ع) عنوان و بیان کرد: اجرای چنین برنامه های فرهنگی می تواند نقش مهمی در معرفی ظرفیت های دینی و فرهنگی استان ایلام  داشته باشد.
 
 

مدیر ستاد  هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در ادامه از آغاز بافت فرش دوم  به همت  بانوان  عضو کانون سید الشهدا خبر داد و ابراز امیدواری کرد: فرش دوم نیز در مدت یکسال آماده و به حرم حضرت عباس (ع) تحویل داده می شود.

 

وی  در پایان با بیان اینکه حمایت از فعالیت کارآفرینی  اعضای کانون های مساجد در عرصه های مختلف اقتصادی از رویکرد های ستاد فهما در راستای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد:  چنانچه اعضای کانون های مساجد در هر عرصه ای که  منجر به ایجاد اشتغال و کارآفرینی  گردد وارد شوند از آنان حمایت های لازم  به عمل خواهد آمد.
 

 

گفتنی است، فرش اهدایی به حرم حضرت عباس (ع) به مدت یکسال  به همت جمعی از بانوان کار آفرین عضو کانون های مساجد شهرستان بدره به آستان مقدس و حرم مطهر حضرت عباس (ع) اهدا شد.

 

 

کد خبر 1144125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha