بهره برداری از هشت واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به مناسبت دهه فجر

طیبی گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، هشت واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نادر طیبی»، امروز (چهارشنبه 13 بهمن) با ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و سومین بهار انقلاب در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، هشت واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به بهره برداری خواهند رسید.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزود: برای این واحدهای تولیدی حدود پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که اشتغال بیش از 300 نفر را در منطقه ویژه اقتصادی شیراز در بخش های دارویی، پزشکی، غذایی، مواد شوینده و .... رقم خواهد زد.

وی از بهره برداری این واحدها با حضور مسئولان ارشد استان خبر داد و عنوان کرد: بهره برداری این واحدها موجب رفع نیاز استان و کشور در بخش های دارویی و شیمیایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد شد.

طیبی ادامه داد: تولیدکنندگان و کارآفرینان، پیشگامان جنگ اقتصادی هستند و بخش‌ خصوصی حضور مطلوبی در روند سرمایه گذاری‌ها در منطقه ویژه اقتصادی شیراز داشته است که به افزایش تولید و اشتغال در دهه مبارک فجر منجر شده است.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی شیراز به مناسبت دهه فجر، تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را برگزار می کند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز اعلام کرد: از اوایل امسال تاکنون 11پروژه عمرانی با هزینه 400 میلیارد ریالی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز انجام و تکمیل شده است و حدود 10 پروژه نیز در دست انجام است که تاکنون برای این پروژه ها بیش از 265 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: زیر سازی فاز سه به طول پنج و نیم کیلومتر و هزینه کرد 170 میلیارد ریالی و جدول گذاری فاز سه به طول 25 کیلومتر و با هزینه بالغ بر 24 میلیارد ریال نیز انجام شده است.

طیبی با اشاره به خرید مصالح و اجرای شبکه گاز بخشی از فاز سه با هزینه 50 میلیارد ریالی گفت: خرید مصالح و شبکه آب قسمتی از فاز 2 با هزینه پنج میلیارد ریالی از پروژه های به بهره برداری رسیده منطقه ویژه اقتصادی شیراز در سال 1400 است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب این منطقه پیشرفت فیزیکی 95 درصدی داشته و دارای ظرفیت 200 متر مکعبی در روز است که با هزینه 50 میلیارد ریالی در حال تکمیل است.

طیبی اضافه کرد: ساختمان کنترل گمرک با پیشرفت فیزیکی 65 درصد و هزینه 2 میلیارد و 400 میلیون ریالی احداث شده و زیرسازی های فاز سه با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 90 درصدی از دیگر پروژه های در دست اقدام است.

کد خبر 1144192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha