آیت الله صافی گلپایگانی یاور امام خمینی در تدوین قانون اساسی بود

حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: آیت الله صافی گلپایگانی یاور امام خمینی در تدوین قانون اساسی و همیشه همراه نظام و رهبری و دلسوز انقلاب اسلامی بود.

«حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: عروج ملکوتی فقیه متخلق و عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی، ثلمه جبران ناپذیری برای حوزه‌های علمیه بود.

 

امام جمعه موقت دزفول افزود: جهاد علمی این فقیه مخلص در تحصیلش نزد بزرگانی همچون آیت الله بروجردی و تربیت شاگردان فرهیخته و تألیف آثار ارزشمند فقهی و کلامی و تاریخی و نشر اشعار درباره اهل بیت علیهم السلام به ویژه کتاب منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر و پاسخ به شبهات و پرسشهای جوانان، معظم له را شخصیت کم نظیری در دوران معاصر ساخت.

 

وی اضافه کرد: ایشان علاوه بر اینکه مرجع تقلید شیعیان بود؛ یاور حضرت امام خمینی در تدوین قانون اساسی و دبیری شورای نگهبان و همیشه همراه نظام و رهبری و دلسوز انقلاب اسلامی بوده است.

 

حجت‌الاسلام خسروپناه تصریح کرد: دلسوزی سیاسی آیت الله گلپایگانی با محوریت عقلانیت اسلامی بود نه در راستای جریان‌ها و باندهای سیاسی دنیاطلب، و اخلاص و تقوای ایشان که به شیخ المراجع شهرت دارد در دوران ما کم نظیر بود و عروج او جامعه اسلامی را عزادار کرد.

 

کد خبر 1144242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha