آمادگی سپاه خوزستان جهت ادامه روند احداث مسکن محرومان

سردار شاهوارپور با اشاره به افتتاح ۲۱۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد خوزستان گفت: آمادگی داریم که برای ادامه ساخت مسکن محرومان به کمیته امداد و بهزیستی کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار حسن شاهوارپور» امروز (چهارشنبه ۱۳ بهمن) در اجلاس عمومی بسیجیان خوزستان، با تبریک دهه مبارک فجر، با اشاره به بهره‌برداری از پروژه ۲۱۰ واحدی مسکن محرومان تحت عنوان طرح شهید کاظمی اظهار کرد: این اقدام طبق توافقی که با کمیته امداد صورا گرفته با همت بسیج سازندگی انجام و تحویل مددجویان شد.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان از آمادگی سپاه استان برای ادامه روند ساخت مسکن محرومان به مجموعه کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و افزود: در همین راستا توافق شده ۱۵۰ واحد دیگر هم برابر درخواست کمیته امداد احداث شود که عملیات اجرایی آن در دهه فجر کلید خواهد خورد.

 

وی اضافه کرد: در منطقه زلزله‌زده اندیکا هم بخش محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی مشغول خدمت هستند و ۶۰۰ واحد اسکان موقت را فراهم و کار احداث ۱۵۰ واحد برای محرومانی که خانه‌هاشان آسیب‌دیده را دنبال می‌کنند.

 

 

سردار شاهوارپور تصریح کرد: در کنار این کارها بحث مقابله با تنش آبی در روستاها را در دستور کار داریم که در این راستا قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در تهران شکل گرفته و کار آبرسانی به روستاها و حل مشکل آب روستایی در مناطق مختلف دنبال می‌شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد با اقداماتی که در آینده نزدیک صورت می‌گیرد سرعت کار برای رفع تنش آبی با همکاری آب و فاضلاب استان که مسئولیت اصلی را دارد و بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی انجام شود.

 

«یونس زبیدی» نیز بسیج سازندگی را نمود رسالت سپاه و انقلاب اسلامی برای خدمت به مردم و محرومان دانست و عنوان کرد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی پیش قراولان بحران‌ها هستند‌ و به هنگام بروز حوادث در استان سریع‌تر از سایر گروه‌های خدمتگزار در خط مدیریت و کنترل بحران حضور می‌یابند و اقدامات اولیه مورد نیاز مردم را انجام می‌دهند‌.

 

مسئول بسیج سازندگی خوزستان شاهد این مسئله را آبگرفتگی‌ها، زلزله‌های اندیکا و مسجدسلیمان، تنش‌های آبی در ۲ سال مستمر در پایین دست کرخه و غیزانیه بیان کرد و ادامه داد: بحرانی که با آن مواجه شدیم، کنترل تنش آبی در پایین‌دست کرخه بود که با ظرفیت سپاه، بسیج و بازوی اجرایی سپاه بسیج سازندگی وارد میدان شدیم و توانستیم در گام نخست تنش را کنترل و در گام‌های بعدی با هم‌افزایی و شتافتن به کمک متولیان امر (آبفا خوزستان و مسئولان استانی در ستاد بحران استان) این مشکل را برطرف کنیم.

 

وی با بیان اینکه همچنین با راه‌اندازی قرارگاه حضرت عباس (ع) و تلاش دلسوزان استان بر مشکل تنش آبی پایین دست کرخه فائق آمدیم و در چندین نقطه از استان عملیات لوله گذاری در حال انجام است یاد آور شد: بر اساس دستور فرمانده سپاه استان همه تلاش خود را به کار خواهیم برد تا تابستان امسال بحث تنش آبی کاهش یابد یا به کل تمام شود.

 

کد خبر 1144253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha