۱۷پروژه برق منطقه ای در مازندران  و گلستان به بهره برداری می رسد/تلاش داریم تابستان بدون خاموشی را شاهد باشیم

افضلی گفت: دهه فجر امسال ۱۷ پروژه برق منطقه ای مازندران و گلستان با حجم سرمایه‌گذاری ۳۳۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌«حسین افضلی» امروز(۱۳بهمن) در نشست خبری ضمن تبریک به مناسبت دهه فجرانقلاب اسلامی با بیان اینکه امسال به جهت تداوم شیوع کرونا افتتاح پروژه ها در هفته دولت مقدور نشده بود، اظهار کرد:خداوند متعال را شاکریم که شرایط کرونایی تاحدودی اجازه می دهد که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، افتتاح پروژه ها را شاهد باشیم از این رو دهه فجر امسال 17پروژه به بهره برداری می رسد، گفت:این پروژه های در حوزه فوق توزیع و باحجم سرمایه گذاری 334میلیارد و 300میلیون تومان به اجرا درآمده اند.  

 

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان اینکه 8پروژه قابل بهره برداری در دهه فجر دراستان مازندران به ارزش 200میلیارد و 400میلیون تومان را در دستور کار داریم، افزود: همچنین 9پروژه قابل بهره برداری در دهه فجر در استان گلستان به ارزش 133میلیارد و 900میلیون تومان را در دست انجام داریم.

 

وی از افتتاح نیروگاه کوچک مقیاس 6مگاواتی شهید زارع ساری خبر داد و گفت:با افتتاح این پروژه شاهد کاهش تلفات و بهبود ولتاژخواهیم بود.

 

افضلی به افتتاح پروژهایی با عنوان افزایش ظرفیت پست برق توزیع ساری 2،افزایش ظرفیت پست فوق توزیع قائم شهر1، افزایش ظرفیت پست فوق توزیع جویبار، افزایش ظرفیت پست فوق توزیع بابل3،افزایش ظرفیت پست فوق توزیع بابلکنار، افزایش ظرفیت پست فوق توزیع آمل 1،افزایش ظرفیت پست فوق توزیع آمل 3اشاره و تصریح کرد: کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکین، افزایش پایداری شبکه فوق توزیع، جلوگیری از کاهش ولتاژ و تامین بار مورد نیاز مشترکین منطقه با بهره برداری از این پروژه ها محقق می شود.

 

وی بابیان اینکه بهره برداری از پروژه افزایش ظرفیت پست فوق توزیع بندرترکمن، توسعه بی و افزایش ظرفیت پست فوق توزیع وشمگیر،افزایش ظرفیت پست فوق توزیع مینودشت، افزایش ظرفیت پست فوق توزیع کردکوی، توسعه پست ساده بدراق ملا، احداث پست ساده آق آباد، افزایش ظرفیت پست فوق توزیع گالیکش، جایگزینی هادی پرظرفیت با هادی 63کیلوولت حدفاصل مینودشت-گالیکش واحداث خازن 63کیلوولت به ظرفیت 10مگاوار در پست مراوه تپه را در دهه فجر خواهیم داشت، اذعان کرد:  این پروژه ها با هدف کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکین، افزایش پایداری شبکه فوق توزیع، جلوگیری از کاهش ولتاژ و تامین بار مورد نیاز مشترکین منطقه اجرایی شده اند.

 

افضلی با بیان اینکه اوج مصرف را به ویژه درتابستان داریم، اظهار کرد: اگر برای افزایش مصرف پروژه هایی ایجاد نشود خاموشی به مردم شریف تحمیل می شود. 

 

وی بابیان اینکه اگر مردم در مدیریت مصرف و کاهش مصرف همکاری داشته باشند قطعا خاموشی نخواهیم داشت، گفت:پروژه احداث 230کیلو ولت در شهرستان بهشهر را در دست اجرا داریم که امید است در تابستان 1401 به بهره برداری برسد.در زمینی به وسعت 4هکتار با پیشرفت فیزیکی 80درصددردست اقدام است.

 

افضلی همچنین با بیان اینکه پروژه افزایش ظرفیت ایستگاه شهدای مدافع حرم ساری قبل از تابستان ۱۴۰۱ وارد مدار می‌شود، افزود: پروژه دیگری در شهرستان بابل به ظرفیت ۳۸۵ مگاوات آمپر با پیشرفت ۸۰ درصد فیزیکی داریم که تلاش داریم قبل از تابستان ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

 

وی با بیان اینکه پروژه احداث خط چهارمداره حدفاصل رویان الی نوشهر به طول ۴۵ کیلومتر در دست اجرا است و فونداسیون آن اجرا شد و بالغ بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان شد: اقدامات تکمیلی این پروژه در حال انجام است و بر اساس برنامه در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی  با اشاره به اینکه تا پایان سال آینده برنامه‌ریزی برای تولید ۷۰ مگاوات برق با استفاده از نیروگاه با مقایس کوچک ایجاد می‌شود، گفت:تجهیزات این مراکز آماده شده که بخشی از این پروژه برای تامین برق وارد مدار می‌شود و در تکمیل این پروژه ایجاد پروژه ۶۸ مگاواتی را در برنامه کاری داریم که برق این پروژه در سال ۱۴۰۲ وارد مدار می‌شود.

 

افضلی دلیل عمده مشکلات برق در تابستان سال ۱۴۰۰ را وجود دستگاه‌های رمز ارز و خالی بودن ذخیره آب‌ سدها اعلام کرد و گفت: ذخیره آبی کشور به دلیل بحران ناشی از خشکسالی کاهش پیدا کرده بود و عملا تولید برق از آب پشت سدها کاهش پیدا کرده و از طرفی استفاده از دستگاه‌های تولید رمز ارز بخش اعظمی از نیازهای مردم را به خودش اختصاص می‌دهد که زمینه مشکلات در توزیع را به همراه دارد.

 

وی بیان کرد: ایران جزپنجمین کشور پرمصرف در بحث استفاده از رمز ارزها است اگر این رمز ارزها شناسایی شوند امید است تابستان آینده مشکل جدی نداشته باشیم.

 

 

 

 

کد خبر 1144270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha