مردمی بودن و تبیین نقش ولایت در انقلاب اسلامی رویکرد برنامه های دهه فجر است

سرهنگ کریمی گفت: مردمی بودن و تبیین نقش ولایت در انقلاب اسلامی رویکرد اصلی برنامه های دهه مبارک فجر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ « غلامرضا کریمی» در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت های ملی و دفاع مقدس استان مرکزی که با موضوع برنامه‌های ایام الله دهه فجربرگزار شد، گفت: مردمی بودن برنامه ها و تبیین نقش ولایت در انقلاب اسلامی مهمترین رویکرد برنامه های دهه مبارک فجر است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: انقلاب اسلامی همانگونه که با نقش مردم پیروز شد و به این درجه از اقتدار رسیده برای رسیدن به اهداف و آرمان ها باید همواره مردم در صحنه باشند.

 

وی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر بیان کرد: ایام الله دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین دستاوردهای ۴۳ ساله انقلاب است و رویکرد این مسئله باید مقایسه ایران قبل از انقلاب با ایران بعد از انقلاب باشد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز ایران قوی باید برای نسل جوان به خوبی تبیین شود، ادامه داد: ایام الله دهه فجر یکی از مهمترین مقاطعی که در ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی برای آن برنامه ریزی انجام داده و برنامه های مختلفی با مشارکت و هم افزایی دستگاه های مختلف استان هدایت و اجرایی می شوند.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه برای برنامه های دفاع مقدس ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی در ذیل ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت تشکیل شده است؛ بیان کرد: رویکرد کلیه برنامه ها مردمی بودن و تبیین نقش ولایت در انقلاب اسلامی است و باید به خوبی مورد توجه باشد و البته استفاده از ابتکار و پای کارآوردن ابزارهای فرهنگی و هنری ضرورت مهم است.

 

 

سرهنگ کریمی ادامه داد: ایجاد وحدت، امیدآفرینی و خنثی سازی توطئه ها و فتنه های دشمنان در جنگ نرم با رویکرد جهاد تبیین از رویکردهای برنامه های دهه فجر در استان مرکزی است.

 

وی اضافه کرد: شعار امسال جشن ملی ۱۴۰۰ است که سپاه، بسیج و سایر نیروهای مسلح، دستگاه های اجرایی و اداری، مساجد، هیئت های مذهبی و مجموعه های فرهنگی در قالب ستاد گرامیداشت مناسبت های استان برنامه ها را اجرا می کنند و کلیه برنامه ها در سامانه این ستاد ثبت خواهد شد.

 

این مقام مسئول برپایی جشن انقلاب در مساجد و اماکن، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه، راه اندازی ایستگاه های فرهنگی و خدماتی، یادواره های آبروی محله و افتخار کوچه، نشست های بصیرتی و مجازی، تجلیل از خانواده های معظم شهدا و اجرای پروژه های محرومیت زدایی را از برنامه های ترتیب داده شده برای این ایام دانست و گفت: تداوم رزمایش کمک مومنانه، اجرای برنامه های فرهنگی در موزه دفاع مقدس استان، اجرای پویش کاشت نهال، نشست های پاسخگویی به شبهات، آزادی زندانیان مالی و جرائم غیرعمد، برپایی نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای انقلاب، پویش نذر خون، خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس با محوریت تبیین عملیات ها ، رونمایی از کتب در حوزه انقلاب و دفاع مقدس و تولید محتوا در فضای مجازی با کلید واژه های ایران قوی و امام امت از مهمترین برنامه های ایام الله دهه فجر است.

 

سردار کریمی همچنین به برگزاری دومین اجلاسیه شهدای طلاب استان مرکزی اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین برنامه های ایام الله دهه فجر که در راستای ادامه اجلاسیه های تخصصی کنگره شهدای استان مرکزی و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در ادامه مسیر کنگره انجام می شود دومین اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیون است و استان مرکزی بیش از ۱۱۰ شهید طلبه و روحانی دارد.

کد خبر 1144297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha