بهره برداری همزمان ۱۴ طرح بخش کشاورزی در شهرستان سربیشه

در سومین روز از دهه فجر به صورت همزمان ۱۴ طرح بخش کشاورزی در شهرستان سربیشه با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، در سومین روز از دهه فجر  امروز (۱۴بهمن)  به صورت همزمان ۱۴ طرح بخش کشاورزی در شهرستان سربیشه با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

 

مجموع طرح هایی که امروز و به صورت متمرکز به بهره برداری رسیدند، شامل ۲ طرح احیا و مرمت قنوات، چهار طرح سیستم آبیاری کم فشار و پرفشار، یک واحد دامداری گاو شیری، یک واحد بارگاه بهداشتی زرشک، پنج طرح بهسازی چاه و آبرسانی و یک طرح آبخیزداری و آبخوان داری است.

 

این طرح ها به صورت همزمان در محل اجرای طرح سیستم آبیاری کم فشار چاه شهید شهپر افتتاح شدند. طرح سیستم آبیاری کم فشار چاه شهید شهپر نیز که با اعتبار ۶ میلیارد و ۱۴۲ میلیون ریال افتتاح شد، ۱۶ خانوار را تحت پوشش دارد و سالانه ۸۵ هزار و ۵۰۰ مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب را رقم خواهد زد.

 

در مجمع از افتتاح این ۱۴ پروژه تعداد سه هزار و ۶۹۸ نفر در قالب هزار و ۱۶ خانواده ساکن در ۵۰ روستا از مواهب این طرح ها برخوردار می‌شوند. این طرح ها، ضمن ایجاد ۱۷ فرصت شغلی، تثبیت اشتغال برای ۲۸۱ نفر را به همراه دارند. اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها ۵۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال است.

 

 

 

 

کد خبر 1144367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha