بخشی از زندگینامه سردار شهید «یوسفعلی احدی» غیور مردی از خطه شهید پرور لاهرود

دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت ارزشمندی برای بازخوانی زندگینامه شهیدان والامقام است که درس های ماندگار عزت، مقاومت و سربلندی را به ما آموخته اند و در مجالی کوتاه به زندگینامه شهید یوسفعلی احدی می پردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران شهید و ایثارگر است و ایام الله دهه فجر فرصت ارزشمندی برای زندگینامه شهیدان والامقام است که درس های ماندگار عزت، مقاومت و سربلندی را به ما آموخته اند و با نثار جان خویش امنیت و سربلندی کشور را به ارمغان آورده اند.

 

دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت ارزشمندی برای بازخوانی زندگینامه شهیدان والامقام است که درس های ماندگار عزت، مقاومت و سربلندی را به ما آموخته اند.

 

نگاهی کوتاه به زندگینامه شهید مدافع امنیت، شهید یوسفعلی احدی غیور مردی از خطه شهید پرور لاهرود می اندازیم که در راه صیانت از عزت، اقتدار و امنیت کشور و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی به فیض شهادت نائل آمد.

 

سردار سرتیپ دوم پاسدار، شهید یوسفعلی احدی در بهمن ماه 1337، در محله چهارده معصوم (ع) شهر لاهرود در خانواده ای مومن به‌ دنیا آمد.

 

پدرش کشاورز و مادرش خانه دار بود و  وی از همان دوران با دلسوزی کمک حال پدر و مادرش شد.

 

یوسفعلی دوران دبستان را در لاهرود خواند و سپس برای کار و ادامه تحصیلات مانند بسیاری از همولایتی های خود راهی پایتخت شد.

 

اواخر دهه پنجاه شمسی تحصیلات خود را با مدرک دیپلم به اتمام رسانده و به جوانی رشید و با تقوا تبدیل شده بود و همین موقع بود که به پیشنهاد خانواده اش تصمیم به ازدواج گرفت.

 

همزمان با اوج گیری انقلاب اسلامی، روزهای حساسی پشت سر می گذاشت، شهید احدی در جمع های مختلف به روشنگری علیه رژیم منحوس پهلوی می پرداخت و همدوش دیگر امت، در راهپیمایی‌ علیه رژیم ستمشاهی فعالانه شرکت می‌کرد.

 

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل کمیته های انقلاب، به این نهاد مقدس پیوست و در لباس پاسداری به دفاع از امنیت عمومی و ارزش های اسلامی در شهر تهران پرداخت.

 

رشادت و از جان گذشتگی وی در ماموریت های مختلف موجب شد تا پس از مدتی فرماندهی تیم خود را بر عهده بگیرد.

 

آن روزها گروهک های ضد انقلاب مرتب اقدام به بمب گذاری می کردند، تیم شهید احدی مسئولیت خنثی سازی بمب ها را بر عهده داشتند.

 

روز 13 دی ‌ماه 1360 بمب گذاری در یکی از مکان های مهم شهر به اطلاع این تیم رسید، شهید احدی در معیت برادران شهید اسدی ‌منش به محل بمب گذاری اعزام شدند و در آخرین ماموریت خود بعد از تلاش طاقت فرسا جهت خنثی سازی بمب، بر اثر انفجار به درجه رفیع شهادت نائل آمده و به اتفاق چند نفر از همرزمانش آسمانی شد.

 

از سردار شهید یوسفعلی احدی، یک فرزند پسر به یادگار مانده و به پاس رشادت های این شهید مدافع امنیت، شهرداری تهران خیابانی را در منطقه 15 این شهر (کیانشهر جنوبی) به یاد او نامگذاری کرده است.

کد خبر 1144410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha