لزوم ارتقا جایگاه فرهنگی گیلان/ نقش مهم رسانه ها در تجاری سازی فرهنگ

ثقتی گفت: ارتقا جایگاه فرهنگی گیلان به عنوان عنصر تاثیرگذار فرهنگی کشور رویکرد جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری رویدادهای مهم ملی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « رضا ثقتی» امروز(پنج شنبه، ۱۴ بهمن) در اختتامیه جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان در تالار مرکزی رشت با تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به نقش هنرمندان در انعکاس فرهنگ و آداب و رسوم گیلان گفت: هر بخش از هنر هنرمندان برشی از صبغه فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر حمایت همه جانبه از هنرمندان گیلانی با پشتیبانی و تعامل مدیران و متولیان فرهنگی افزود: معرفی آداب،  فرهنگ و سنن هر استانی نیازمند بستری برای انعکاس و معرفی به آحاد جامعه است که این جشنواره می تواند بهترین بستر برای معرفی ریشه تاریخی گیلان با پیشینه فرهنگ غنی آن باشد.


وی با بیان اینکه نقش معرفی استان مرهون تلاش هنرمندان است تصریح کرد: ارتقا جایگاه فرهنگی گیلان به عنوان عنصر تاثیرگذار فرهنگی کشور رویکرد جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری رویدادهای مهم ملی است.

 

ثقتی برگزاری جشنواره فیلم فجر در گیلان را یکی از این رویدادهای ملی برشمرد و تاکید کرد: از تمام فرصت ها برای برگزاری رویدادهای ملی در گیلان جهت انعکاس ظرفیت های فرهنگی استان بهره می گیریم.

 

وی با اشاره به جشنواره کالا و محصولات فرهنگی و تقویت آن با پیوست اقتصادی تصریح کرد: محصولات و صنایع دستی گیلان آنگونه که باید تجاری سازی نشده اند و این دغدغه مهم هنرمندان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: سازمان‌های مختلف باید با هنرمندان تعامل و همکاری داشته باشند تا صنایع فرهنگی به تجاری سازی برسند.

 

وی از تهدیدهای این حوزه را تربیت و پرورش هنرمندان و تداوم هنر دانست و اذعان کرد: هنرمندان باید با بسط و توسعه هنر خود و پرورش نیروهای کارآمد موجب تداوم هنر پیشینیان به نسل های آینده شوند.

 

ثقتی با بیان اینکه بسته بندی عنصری مهم در کیفی سازی و عرصه محصولات فرهنگی است یادآور شد: کیفیت این محصولات باید منجر به رغبت خریداران شود.

 

وی با اشاره به پیوست رسانه ای صنایع دستی تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی سهم انعکاس رویدادهای مربوط به صنایع دستی استان بسیار کم است و هنرمندان صنایع دستی باید از ظرفیت این حوزه در معرفی و پرورش محصولات و در نهایت تجاری سازی آن بهره گیرند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواستار حضور بیشتر هنرمندان در فضای مجازی جهت معرفی آثار هنری شد و بیان کرد: فضای سرمایه گداری استان در این زمینه مثبت است و باید به سمت حرفه ای شدن گام برداریم تا همراهی سرمایه گذاران را شاهد باشیم.

 

وی با بیان اینکه ما مدیران باید به دنبال هنرمندان برویم و آنان را به جامعه در قالب رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری بشناسانیم از رشد ۴۳ درصدی تعداد شرکت کنندگان در جشنواره دوم خبرداد و خاطرنشان ساخت: این حضور نشانه اعتماد هنرمندان به این جشنواره است.

کد خبر 1144425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha