همه فرایند‌ها برای مجوز فعالیت‌های کسب و کار از ۱۸ اسفند الکترونیکی می‌شود

سیاح با بیان اینکه از ۱۸ اسفند همه فرایند‌ها برای مجوز فعالیت‌های کسب و کار الکترونیکی می‌شود، گفت: با سامانه صدور مجوز‌ها این روند تسهیل شده و مجوز‌ها به صورت آنی صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد شب گذشته (چهارشنبه 13 بهمن) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه مجوز حدود ۴۰۰ کسب و کار خانگی در درگاه صدور مجوز‌ها به صورت آنی صادر می‌شود، گفت: از ۱۸ اسفند همه فرایند‌ها برای مجوز فعالیت‌های کسب و کار الکترونیکی می‌شود. با سامانه صدور مجوز‌ها این روند تسهیل شده و مجوز‌ها به صورت آنی صادر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن صدور مجوزها، دستگاه صادر کننده مجوز برای استعلام، کاغذ به کسی نمی‌دهد و استعلام‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: بیش از ۹۰ درصد کسب و کار‌های خانگی پس از رویت شرایط، درخواست خود را در درگاه صدور مجوز‌ها ارائه می‌دهند و مجوز برای آن‌ها همان لحظه صادر می‌شود.

 

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد افزود: مجوز‌های ثبت محور و اعلانی در لحظه صادر و در مجوز‌های غیراعلانی شرایط، مدارک، هزینه و زمان به متقاضی شفاف اعلام می‌شود.

 

سیاح گفت: اگر دستگاهی بیش از زمانی که در درگاه صدور مجوز‌ها اعلام می‌شود در صدور مجوز تعلل کند مرتکب جرم شده است.

کد خبر 1144428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha