دیپلماسی عمومی ناظر بر محصولات و کالاهای فرهنگی است

جانعلی پور با بیان اینکه کیفیت در ساخت شرط اصلی ورود به بازارهای جهانی است گفت: امروز دیپلماسی عمومی ناظر بر محصولات و کالاهای فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « اسماعیل جانعلی پور » امروز(پنج شنبه، ۱۴ بهمن) در اختتامیه جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان در تالار مرکزی رشت با اشاره به اینکه جشنواره فیروزه گامی برای تجاری سازی فرهنگ است گفت: در دنیای امروز تولید محتوا کالایی فرهنگی است که در قالب سینما و تولید فیلم ها و سریال ها توزیع می شود.

 

مدیرکل دفتر مجامع تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کالای فرهنگی دارای سه ویژگی و شاخصه مهم است افزود: کالای فرهنگی کالایی استراتژیک و دارای اثرگذاری بسیار است و مصرف آن بر شاکله شخصیتی افراد تاثیرگذار است.

 

جانعلی پور ويژگی اقتصادی را دیگر شاخصه کالای فرهنگی دانست و اذعان کرد: تغییر باور از طریق کالای فرهنگی هزینه بر نیست و سرمایه گذاری در عرصه فرهنگی با نرخ بالایی بازگشت می کند.

 

وی تاکید کرد: این ویژگی استراتژیک بودن و دیپلماسی عمومی ابزار قطعی اقتصاد مقاومتی است که این جشنواره گام نخست برای تحقق این مهم است.


جانعلی پور هنر دستگیری از هنر دست مردم را بسیار مهم دانست و اظهارداشت: باید حلقه اصلی یعنی هنرمندان و هنر دستی را به دست اندرکاران در این حوزه پیوند زنیم و همه دستگاه ها باید ورود جدی داشته تا ضمن حمایت حقوقی، تعامل بین مردم و مسئولان ایجاد شود.

 

وی با تاکید بر اینکه زنجیره ارزش کار باید تکمیل شودخواستار توجه جدی به خلاقیت و نوآوری شد و بیان کرد: مشتری مجذوب نوآوری های هنر دستی است و نوآوری و خلاقیت اولین شرط کار است ضمن اینکه مسیر تولید و نهایی سازی کالای فرهنگی باید حفط شود.


جانعلی پور برند سازی را عاملی مهم در تجاری سازی دانست و بر تبلیغات به ویژه در توجه به فضای مجازی تاکید کرد و ادامه داد: با گسترش فضای مجازی، ابزارهای تبلیغ و ترویج و بسترهای آن قابل دسترس تر و ارزان تر از گذشته است.


وی با تاکید بر افزایش مهارت و انتقال آن به نسل های آینده با آموزش صحیح، تصریح کرد: کیفیت در ساخت شرط اصلی ورود به بازارهای جهانی است.

 

جانعلی پور بومی سازی را اصلی مهم در روند تجاری سازی برشمرد و خاطرنشان ساخت: هر محصولی نیازمند مطالعه دقیق برای سنخیت با باورهای بومی محلی است.

 

وی با اشاره به خلاقیت، برند سازی، تبلیغات، افزایش مهارت و بومی سازی به عنوان پنج ویژگی مهم تجاری سازی محصولات و کالای فرهنگی ابراز امیدواری کرد؛ بتوانیم با همکاری دستگاه های فرهنگی، مجموعه ای حامی هنرمندان ایجاد تا به آنچه که شایسته حفط و حراست از ارزش های بومی است، دست یابیم.

کد خبر 1144443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha