دبیرخانه دائمی کالا و محصولات فرهنگی در گیلان تشکیل شود

فلاحی خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی کالا و محصولات فرهنگی در گیلان شد و گفت: با تشکیل این دبیرخانه تعامل بیشتری برای ایجاد بازارچه های مرزی و داد و ستد با کشورهای cis و اوراسیا خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « کاظم فلاحی» امروز(پنج شنبه، ۱۴ بهمن) در اختتامیه جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان با تقدیر از استقبال خوب گیلانیان از این جشنواره با اشاره به قدرت فرهنگ در تولید ثروت ملی گفت: امروز با توجه با نقش کالاهای فرهنگی در حوزه اقتصادی در آینده ای نزدیک روزهای پرافتخاری در تولید و توزیع آن در سبد فرهنگی خانوارها خواهیم داشت.

 

دبیر جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان با اشاره با پیوند اقتصاد و فرهنگ در سالهای اخیر افزود: پیچیدگی هایی در حوزه فرهنگ و کسب و کار این رشته ها وجود دارد که با تشکیل کارگروه اقتصاد و فرهنگ و هنر و رسانه در گیلان برطرف می شود.

 

وی کیفی سازی را مولفه ای مهم در سازه های بومی دانست و تصریح کرد: در این دوره جشنواره شاهد کیفی سازی محصولات بودیم و صنایع خلاق از شاخص های این دوره از جشنواره بود.

 

فلاحی خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی کالا و محصولات فرهنگی در گیلان شد و اظهارکرد: با تشکیل این دبیرخانه تعامل بیشتری برای ایجاد بازارچه های مرزی و داد و ستد با کشورهای cis و اوراسیا خواهیم داشت.

 

وی بر حمایت از این کارگروه و ایجاد کمیته های مختلف در راستای ماموریت های برنامه ریزی شده تاکید کرد و گفت: از استاندار گیلان انتطار داریم تا نگاه ویژه ای به این مهم که موجب توسعه ظرفیت های بومی و محلی استان می شود، داشته باشد.

 

فلاحی با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت های هنری و فرهنگي و هنرمندان فعالی در این حوزه است کا ناشناخته مانده است خاطرنشان ساخت:  باید این ظرفیت ها در قالب جشنواره های فرهنگی با برش ملی به جامعه شناسانده شوند‌.

کد خبر 1144450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha