برگزاری برنامه های فرهنگی همزمان با سومین روز از دهه فجر در انزلی

در سومین روز از دهه مبارک فجر مراسم دیدار با خانواده شهداء، میهمانی لاله ها، محفل انس با قرآن و یادواره شهدای آبکنار در انزلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازانزلی، بندرانزلی امروز(پنجشنبه،۱۴بهمن) شاهد برگزاری برنامه‌های فرهنگی و بصیرتی در سطح شهر و روستا از قبیل مراسم محفل انس با قرآن در حسینیه شهید فرمانی توسط کمیته مساجد و قرآن و یادواره شهدای آبکنار توسط کمیته روستایی و بسیج در مسجد امام خمینی آبکنار بود.

 


*مراسم گلباران مزار شهداء
« سید عبدالجواد شمس الدین » در مراسم گلباران مزار شهدا، دهه فجر را یادآور حرکت عظیم و تحول آفرینی دانست که امام(ره) بوسیله آن حرکتی در ارزش‌های دینی، معیارهای اسلامی و اخلاق دینی ایجاد کرد.


امام جمعه انزلی تاکید کرد: حرکتی که با گسترش در جوامع، یکصدا همه دنیا را به آیین نورانی و اسلام ناب محمدی دعوت کرد و امروز در آستانه چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، آثار و نتایج این نهضت عظیم و خونهای مقدسی که نثار دین اسلام در کشور، منطقه و سراسر دنیا شده به خوبی مشاهده می شود.


وی متذکر شد: گرایش به اسلام، حق طلبی و رهایی از استبداد، ظلم، ستم و استکبار را در هر جای این جهان می توان مشاهده کرد و از ثمرات این نهضت عظیم بهره برد.


شمس الدین اظهار داشت: در چنین روزهایی حضور در کنار مزار شهدا، این سند افتخار و عزت نظام، جامعه و امت اسلامی برای این است تا از خانواده های شهدا که در شرایط سخت که پیروزی برای کسی قابل تصور نبود خون جوانان خود این میوه های دلهایشان را اهدا کردند قدردانی کنیم.

 

وی ادامه داد: آنها از انقلاب و حریم ائمه اطهار (ع) در برابر بدخواهان و استکبار جهانی و نیروهای جنگ طلب و شریر دفاع کردند و توانستند این ثمره انقلاب را بارورتر و مستحکم تر کنند.


شمس الدین تاکید کرد: خانواده های معظم شهدا نور چشم و عزیزان ما هستند که حق عظیمی بر گردن مردم و نظام اسلامی دارند. این حضور و اجتماع نمادین در سراسر کشور در کنار مزار شهدا تجدید عهد و پیمان در راه اعتلای اسلام و نظام اسلامی است.


وی گفت: ما در همه فراز و فرودهایی که پیش روی نظام اسلامی است، متعهد می شویم که این راه را ادامه دهیم و آنچه شهدا با خون خود و ایثار و گذشت به دست آوردند و برای ما و نسل آینده به امانت سپردند به بهترین نحو استفاده کنیم.


طرح سلامت محور شهید سلیمانی، پیاده روی خانوادگی همراه با اهدای جوایز، غبارروبی و گلباران مزار مطهر شهدای شهرستان، گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب و ولادت امام محمد باقر نیز توسط سپاه ناحیه انزلی اجرا شد.

کد خبر 1144541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha