تلاش دولت سیزدهم بر حذف ناهنجاری‌ها از زندگی حقیقی و مجازی مردم است

اسماعیلی با اشاره به تلاش های دولت در راستای بهبود وضعیت زندگی جامعه گفت: تلاش دولت سیزدهم بر حذف ناهنجاری‌ها از زندگی حقیقی و مجازی مردم است.

به گزارش خبنرگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد در محل استانداری یزد گفت: ما در شرایط دشواری دولت را با کرونا شروع کردیم زیرا در روزهای اول شاهد از دست دادن تعداد زیادی از شهروندان بودیم ولی با تزریق بیش از 140 میلیون واکسن به فضل الهی شاهد کنترل آن در کشور هستیم.

 

وی افزود: امیدواریم با تمهیدات و مراقبت ها شاهد فروکش کردن این سویه جدید کرونا باشیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما در ایام الله دهه فجر در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرمشغله ترین ایام را شاهد هستیم که چهلمین دوره فیلم فجر، جشنواره های مختلف فجر، آغاز جشنواره تئاتر برای نخستین بار در استان های کشور به میزبانی یزد  از جمله آنها است.

 

وی ادامه داد: استان یزد دارای ظرفیت و استعدادهایی است که توانسته در حوزه تحول فرهنگی استان یزد پیشتاز باشد و به توسعه کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری بپردازد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از برنامه های اصلی ما در دولت، تقویت شوراهای فرهنگ عمومی است که در این راستا سعی کرده ایم منظم ترین شوراهای فرهنگ عمومی را در دوره های مختلف داشته باشیم.

 

وی با اشاره به بررسی مصوبات شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: بسیاری از مصوبات پشت در مانده را در دوره جدید بررسی و مصوب کردیم و با حضور رئیس جمهور شورای عالی انقلاب فرهنگی را برگزار کردیم و طرح اصلاح فرهنگ را تقدیم مقام معظم رهبری کردیم.

 

وی افزود: بنای جدید مدیریت فرهنگی را بر اساس این تحول سامان خواهیم داد و در این ساماندهی شورای فرهنگ عمومی به عنوان مهمترین شورای اقماری با جایگاه بالای اختیارات حفظ شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروز با این اصلاحات در شورای عالی و در ذیل آن در جایگاهی که در شورای فرهنگ عمومی ارائه دادیم دغدغه ای برای ضمانت اجرایی شورای فرهنگ عمومی وجود ندارد.

 

اسماعیلی گفت: امیدواریم در استان یزد به عنوان استان پیشرو شورای فرهنگ عمومی در ارتقای وضعیت و ساختار شناخته شود.

 

وی ادامه داد: با توجه با ابتلای کرونا در سفر رئیس جمهور به استان یزد حضور نداشتم ولی با مسئولان جلساتی داشتیم که بالای 150 میلیارد تومان پروژه های نیمه تمام را بررسی کردیم که تقریبا در تمامی شهرستان ها این را دنبال خواهیم کرد.

همه پروژه های بالای 80 درصد از محل اعتبارات وزارتخانه تامین اعتبار می شوند

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه پروژه های بالای 80 درصد از محل اعتبارات وزارتخانه تامین اعتبار خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: در استان یزد جریان مردمی، جریان طویلی است که این مردم جریانی را برای استان بوجود آورده اند که ما آماده حمایت از تمامی طرح های مردمی هستیم و مشکل بودجه ای برای حمایت از انها نداریم.

 

اسماعیلی گفت: هرچه در این شورا مصوبه قابل شورا وجود داشته باشد و موسسات مردمی طرح قابل ارائه داشته باشند از انها حمایت می کنیم.

 

وی افزود: مهمترین شبکه مردمی را در نهاد کتابخانه ها داریم که نمونه آن کتابخانه مرکزی یزد است که در تمامی مراکز استان ها نیز در آستانه چنین کتابخانه هایی هستیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما در دولت سیزدهم بنا داریم که با ناهنجاری های اجتماعی در شکل های مختلف مقابله کنیم و دولت اسلامی وظیفه آن به سعادت رساندن مردم در زندگی دنیا و آخرت است.

 

اسماعیلی ادامه داد: دولت دینی وظیفه اش تجکیم پایه های فرهنگی و به سامان رساندن حوزه فرهنگ است.

 

وی افزود: ما دنبال این نیستیم که مردم را دچار ناراحتی کرده و زندگی را با مشکل روبرو کنیم ولی سعی داریم ناهنجاری ها از زندگی حقیقی و مجازی مردم حذف کنیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:  ما به دنبال استفاده از ظرفیت های مردمی برای اعتلای حوزه فرهنگی کشور هستیم و به دنبال برقراری عدالت فرهنگی هستیم.

 

 

کد خبر 1144544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha