استفاده از ظرفیت مساجد برای افزایش سرانه فرهنگی استان زنجان

رفیعی با اشاره به اینکه استان در سرانه فرهنگی دچار مشکل هستیم، گفت: نباید از  ظرفیت مساجد غافل شویم و به صورت مسجد محور به موضوعات فرهنگی توجه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: در مرور فرمایشات رهبری هیچ موضوعی همچون فرهنگ مورد تاکید ایشان نبوده به گونه ای که از فرهنگ به عنوان زیرساخت جامعه یاد می کنند.

 


ابوالفضل رفیعی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ماهیت فرهنگی دارد، گفت: این انقلاب موجب بیداری اسلامی در کشورهای همسایه شده است.

 


وی با یادآوری اینکه دشمن با تفکر انقلابی مشکل دارد، گفت: این دشمنی موجب توطئه هایی همچون ترور شخصیت های انقلاب و از بین بردن نخبگان نظام در طول انقلاب شده است.

 

رفیعی افزود: هم اینک دشمن با استفاده از فضای مجازی در تلاش برای انقطای نسلی و جدا کردن مسیر نسل جدید از گذشته پرافتخار نظام دارند.

 


این مسئول خاطرنشان کرد: ملت ایران و شهدای جوان ما همواره ارادات و عشق خود به ولایت فقیه نشان دادند.

 


این مسئول به برخی سختی های فرهنگی اشاره کرد و گفت: شکاف های فرهنگی در تاریخ ما همواره مورد استفاده دشمن قرار می گیرد و از  چالش های سنتی، مدرنیست، ملی گرایی و اسلامی که موجب خرده فرهنگ هایی در جامعه می شود به نفع خود استفاده می کنند.

 


رفیعی تقویت هویت دینی و انقلابی را یکی از راه های به حداقل رساندن توطئه های دشمن خواند و گفت: مقام معظم رهبری به صورت جدی بر مهندسی فرهنگی تاکید کردند ما نباید جامعه را رها کنیم و متولیان فرهنگی تلاش کنند تا با تهیه اطلس فرهنگی و شناخت نقاط قوت و پتانسیل های بومی شاهد انسجام مسائل قومی و مذهبی هستیم .

 


معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اینکه استان در سرانه فرهنگی دچار مشکل هستیم، گفت: نباید از  ظرفیت مساجد غافل شویم و به صورت مسجد محور به موضوعات فرهنگی توجه شود.

کد خبر 1144565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha