زیرساخت های پزشکی و بهداشتی لنده جوابگوی نیازهای مردم نیست

فرماندار شهرستان لنده با بیان اینکه در بحث زیرساختی های پزشکی تا قبل از انقلاب هیچ زیرساختی وجود نداشت، گفت: امروز خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و بیمارستان ها از نعمت های ویژه انقلاب است، ولی جواب گوی نیاز اقشار مختلف مردم نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، چهارمین مجمع سراسری خیرین سلامت شهرستان لنده امروز (۱۴بهمن ماه) با حضور امام جمعه، فرماندار، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، اعضای شورای اداری و سلامت شهرستان لنده برگزار شد.

 

فرماندار شهرستان لنده در این نشست با اشاره به اینکه دهه فجر نعمت ارزشمند انقلاب به ملتی است که خود حماسه آفرین در این عرصه بودند، گفت: یکی از نعمت های مهم انقلاب اسلامی بحث سلامت و امنیت در جامعه است که به حق این دو مقوله در کشور ما ساری و جاری است.

 

«جلال دانش» با اشاره به اینکه در بحث زیرساخت های پزشکی تا قبل از انقلاب هیچ زیرساختی وجود نداشت، افزود: امروز خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و بیمارستان ها از نعمت های ویژه انقلاب است که قدردان هستیم، ولی جواب گوی نیاز اقشار مختلف مردم نیست.

 

وی در ادامه، تاکید کرد: یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم بحث کاهش شیب بیماری کرونا در کم ترین زمان ممکن و کسب موفقیت های بزرگ در حوزه مدیریت کرونا بود.

 

دانش یادآور شد:در بحث پیگیری مشکلات به ویژه پروژه ها باید توجه ویژه ای شود و هیچ عذری از هیچ اداره ای در همکاری با بنیاد علوی پذیرفته شدنی نیست.

 

فرماندار شهرستان لنده با بیان اینکه بنیاد علوی بیش از ۵٠ میلیارد ریال برای مشارکت با شهرداری تعیین و تخصیص داده، خاطرنشان کرد: متاسفانه ترک فعل برخی مدیران باعث شد در یک سال گذشته نتوانستند این اعتبار که تماما توسط بنیاد تامین شد، را جذب کنند.

 

وی بحث سلامت مردم را مهم ترین و اساسی ترین مباحثی دانست که شهرداری باید پاسخگو باشد و آن را رفع کند و در زمینه جایگاه دفن زباله نیز باید شهرداری اقدامی عاجل انجام دهد.

 

دانش تاکید کرد: جاده سلامت شهر لنده را می توانستند به راحتی به جاده آب و فاضلاب انتقال دهند که بدون معارض نسبت به خدمات دهی به مردم اجرایی می کردند.

 

فرماندار شهرستان لنده تاکید کرد: بحث خرید دستگاه زباله سوز و تکمیل پروژه بیمارستان ٣٢ تختخوابی لنده و جذب بیش از ٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار جدید باید با دو گروه کاری در کمترین زمان انجام شود.

 

وی تاکید کرد: رشد غلط سیاست های کم فرزندی باعث شد که رشد جمعیتی متوقف شد و این مهم باید تحت عنوان مسائل فرهنگی در حوزه بهداشت و روان اجرایی شود.

 

دانش گفت: توجه ویژه به شهرستان محروم لنده یکی از مهم‌ترین انتظاراتی است که از مسئولان استانی دانشگاه علوم پزشکی داریم.

 

*** امام جمعه شهرستان لنده هم در این نشست، گفت: نعمت سلامت یکی از مهم ترین و اساسی ترین نیازهای بشر است که پیشگیری قبل از درمان نیز یک مبحث مهم محسوب می شود.

 

حجت الاسلام «سید هدایت محمودی اصل» با اشاره به اینکه اگر دین ما مواردی را حرام کرده برای حفظ سلامت انسان ها است، افزود: گام های خوبی در بحث درمان و تجهیزات و بهداشت عمومی برداشته شده که نوید تلاش هایی است که بعد از اتقلاب صورت گرفت.

 

وی با گلایه از شهرداریف، با اشاره به اینکه در بحث کشتارگاه شهر سال های بسیاری مشکلات اساسی بهداشتی در این مجموعه وجود دارد، اظهار کرد: سیل بند لنده دیگر نقطه مشکل آفرین در حوزه سلامت شهری است که انتظار داریم شهرداری نسبت به رفع مشکلات مطرح شده با همکاری شبکه بهداشت و درمان اقدام کند.

 

***عضو هیت علمی و مدیر علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در ادامه گفت: باید قدردان نعمت اتقلاب باشیم و به دوران قبل از انقلاب نمی خواهیم برگردیم که چه مشکلاتی در حوزه درمان داشتیم.

 

موسوی زاده ادامه داد: در شهرستان لنده فقط از سال ١٣٧۶تاکنون تحولات اساسی در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان افتاق افتاده و به هیچ وجه قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

 

وی افزود: تا قبل از انقلاب شاهد مارگزیدگی، فوت مادران باردار، فوت عقرب گزیدگی ها در لنده بودیم، ولی امروز شاهد تحولات اساسی هستیم که تلاش های زیادی برای رسیدن به این نقطه صورت گرفته است.

 

عضو هیت علمی و مدیر علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سنگر نخست در مبارزه با بیماری ها را بحث بهداشت فردی و عمومی دانست و یادآور شد: بیمارستان آخرین مرحله است که توجه به سلامت فردی در همین بیماری کرونا شاهد بودیم کسانی که بهداشت فردی و عمومی را رعایت کردند از سلامت بهتری برخوردار شدند.

 

وی در ادامه، تاکید کرد: کسانی که واکسیناسیون شدند نمی توانند بگویند در سلامت کامل هستند، بلکه تنها راه پیشگیری توجه به همین اصول قرنطینه است.

 

موسوی زاده گفت:واکسن تیر آخر سلامت نیست بلکه باید سبک زندگی خود را منطبق با کرونا تنظیم کنیم، چرا که کرونا رفتنی نیست.

 

عضو هیت علمی و مدیر علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، گفت: بحث تنظیم خانواده بحثی است که قبلا به منظور کنترل جمعیت بو، ولی امروز بحث صیانت از خانواده مطرح بوده که جامعه و ارزش های آن مورد توجه ویژه قرار می گیرد.

 

وی گفت: مسئله کاهش جمعیت یکی از مخاطراتی است که در آینده کشور ما را تهدید خواهد کرد که نیازمند توجه ویژه از امروز برای تامین نیروی کار است.

کد خبر 1144570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha