لزوم توجه به ظرفیت بالای منابع آبی خوزستان برای تقویت گردشگری آبی

حسینی بر تسهیل در واگذاری مکان‌های تاریخی و اعطا تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای رونق و احیا این اماکن تاکید کرد و گفت: ظرفیت بالای استان در حوزه رودخانه و تالاب یک فرصت مناسب برای رونق بخشیدن به این حوزه و ایجاد اشتغال و درآمد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید کریم حسینی» در خصوص بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری که در نمایشگاه دائمی تهران برگزار شد اظهار کرد: استان‌های مختلفی به ویژه خوزستان در این نمایشگاه حضور داشته و به همراه مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی از غرفه‌های خوزستان بازدید به عمل آمد.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این غرفه‌ها هتل‌داران استان، فعالان حوزه گردشگری، گروه‌های هنری عرب و بختیاری نیز حضور داشتند افزود: در این نمایشگاه ظرفیت‌های خوزستان در حوزه‌ میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به نمایش گذاشته شد و مورد توجه همگان قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان با دارا بودن آب و هوای چهار فصل و فضای مناسب توانایی پذیرش گردشگران داخلی و خارجی را دارد اضافه کرد: همچنین نعمت‌های خدادادی شامل ظرفیت بالای منابع آبی مانند رودخانه‌ها و تالاب‌ها که هر کدام می‌تواند فضای مناسبی برای گردشگری و توجه به این صنعت پردرآمد برای استان و کشور باشد، از دیگر ظرفیت‌های استان در این حوزه است.

 

حسینی با اشاره به مکان‌های‌ تاریخی در شهرهای استان عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی آثار خوبی در سال‌های اخیر از خوزستان به ثبت رساندیم و تولید آنها می‌تواند فرصت‌های شغلی ایجاد کند.

 

وی با اشاره به برگزاری نشستی با فعالان حوزه گردشگری به ویژه در حوزه صنعت آب و برق و انجمن گردشگری استان تصریح کرد: در این حوزه مکان‌های خوبی در اختیار سازمان آب و برق است که قابل واگذاری به بخش خصوصی بوده و در این رابطه با جامعه هتل‌داران استان صحبت شد تا بتوانند با استفاده از تسهیلات این مکان‌ها رونق دهند.

 

کد خبر 1144576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha