دهه فجر فرصتی برای تبیین و تحلیل دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام مهدوی گفت: دهه فجر فرصتی است تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، همه مجموعه‌های فرهنگی و انقلابی جهاد تبیین و تحلیل دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را برای نسل جوان انجام دهند.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایران اسلامی در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ شاهد برگزاری بی‌نظیرترین مراسم استقبال مردمی تاریخ جهان بود.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: در این روز به یاد ماندنی، میهن اسلامی ما با قدوم امام خمینی (ره) پس از سال‌ها دوری و تبعید از وطن، مبارک گشت و با استقبال پرشور میلیون‌ها ایرانی که از ظلم و فساد رژیم شاهنشاهی خسته شده بودند، یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ معاصر رقم خورد.

 

وی اذعان کرد: این رویداد با بشارت تشکیل جمهوری اسلامی و حکومت مبتنی بر تعالیم مکتبی اسلام ناب محمدی، نور امید را در قلب مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان تاباند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: انقلاب اسلامی پس از شکل‌گیری با آرمان‌هایی که متکی بر فرهنگ توحیدی بود، بنای کهنه و پوسیده استبدادی رژیم پهلوی را فرو ریخت و از همان ابتدا با انواع توطئه‌های دشمنان مواجه شد اما با هدایت داهیانه امامین انقلاب و بصیرت و حضور همیشگی مردم مؤمن ایران اسلامی بر این توطئه‌ها فائق آمد.

 

وی عنوان کرد: امروز ایران اسلامی توانسته با برهم زدن هیبت پوشالی و معادلات نظام سلطه و قدرت‌های جهانی، بیش از هر زمان دیگری جایگاه تأثیرگذار و تعیین‌کننده خود را در عرصه تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تحکیم ببخشد.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان بیان کرد: استقلال سیاسی و نقش تأثیرگذار ایران اسلامی در تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، پیام الهام‌بخش و عزت‌آفرینی دارد که حرکات نوین عدالت‌خواهی و ندای حق‌طلبانانه مظلومان و ستم‌دیدگان را به گوش جهانیان رسانده است.

 

وی با بیان اينکه دشمنان ایران اسلامی با جدیت تمام از طریق فضای رسانه و جنگ نرم، هجمه وارد می‌کنند ادامه داد: دهه فجر فرصتی است تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، همه مجموعه‌های فرهنگی و انقلابی جهاد تبیین و تحلیل دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را برای نسل جوان انجام دهند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم باید علاوه بر تببین این دستاوردها، زمینه مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی که با ایثار و از خودگذشتگی، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را رقم زدند فراهم کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: لازم است کانون‌های مساجد برای تحکیم ارزش‌ها و باورهای اسلامی تلاش کنند و با تبعیت از رهبر معظم انقلاب، نسبت به مسائل فرهنگی و حفظ وحدت کلمه و نشاط انقلابی به عنوان راهکار برای تدوام انقلاب اهتمام داشته باشند.

 

کد خبر 1144699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha