ماه رجب، برای اهل عرفان و ایمان و تقوا جایگاه ویژه‌ای دارد

ظهیری با بیان اینکه ماه رجب، ماه خدا و سراسر نور و امید به دعوت ضیافت الله است، گفت: ماه رجب فرصت ارزشمندی برای جبران است تا کم کاری‌ها و اشتباهات و غفلت‌ها را جبران کنیم،برای اهل عرفان و ایمان و تقوا نیز رجب در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با گرامیداشت حلول ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب ماه امید به رحمت الهی و تقرب جستن به لطف الله است.این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ماه رجب، ماه خدا و سراسر نور و امید به دعوت ضیافت الله است، ماه رجب ماه تغییر از درون و زدودن علف‌های هرز و پاکسازی و تزکیه و آمادگی بیشتر برای طهارت و پارکی است.
وی بیان کرد: این ماه، فرصتی برای پیوند بین نبوت و امامت است، باور به اینکه انسان‌ها بعد از خاتم انبیا، اوصیا و امام علی(ع) را بشناسند و معرفت به او پیدا کنند و شیعه علی باشند و در جاده صراط مستقیم حرکت کرده و خداوند در این مسیر بهترین نعمت‌ها را برای آنها نصیب می‌کند.

 

 


ظهیری عنوان کرد: به این دلیل در ماه رجب یکی از دعاها این است که خدا را قسم می دهیم به مولودین ما رجب و از این باب طلب خیر می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ماه رجب،به منزله افزایش انرژی مثبت در سایه سار دعا و نیایش و به خود آمدن و غفلت زدایی است؛ همه ایام به خدا تعلق دارد، اما گویا ما رجب فرصتی ویژه الهی است تا انسان در سایه سار مراقبت بیشتر اگر غفلتی داشته بزداید و کم کاری‌ها را جبران کند.

این استاد حوزه  دانشگاه گفت: اگر انسان در مسیر حرکت در قله‌های کمال است، در این ماه می تواند سرعت خود را برای فتح قله‌های کرمت انسانی و والایی‌ها و بهترین‌ها سرعت ببخشد، از این رو ماه رجب برای همه است، حتی برای آنانی که اهل گناه بودند.

وی افزود:ماه رجب فرصت ارزشمندی برای جبران است تا کم کاری‌ها و اشتباهات و غفلت‌ها را جبران کنیم،برای اهل عرفان و ایمان و تقوا نیز رجب در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.


ظهیری بیان کرد: امسال دهه فجر و ماه رجب قرین شده در سایه دعا، انسجام و وحدت می‌توان امید را در جامعه افزون بخشید چرا که با عنصر امید، می توان حرکت‌ها را تداوم بخشید و تحول آفرین بود و مسیری را رقم زد.


وی تصریح کرد: گاهی انسان در جبران اشتباهات و غفلت‌ها در یک برنامه تحولی درونی می‌تواند بهترین‌ها را در بیرون رقم بزند و جامعه نیز به رشد و تعالی دست یابد.


این پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: رجب، ماه اعتکاف است، گر چه اعتکاف در ماه رمضان در سیره رسول خدا(ص) ورود کرده، اما در ایام بیض نیز اعتکاف انجام می شود همه اعمال در این ماه به صورت مضاعف سنجیده می شود.


وی گفت: خداوند وعده کرده است که کم ها را با لفظ کثیر خودش بپذیرد و دعا در این ماه اثربخشی زیادی در افزایش اعمال نیک دارد، براین اساس اعتکاف در این ماه خلوت و به خود آمدن و برنامه و پالایش درونی و بیرونی و برنامه ریزی بیرونی و حرکت انسان را رقم می زند.

ظهیری افزود: در سایه عمل صالح و تقوا و جهاد در راه خدا و ایمان و برنامه ریزی دقیق، خداوند بهترین را در اتصال حبل الله و توکل به اولیای الهی و امید را به اعانت و رحمت خود را مضاعف می کند و این مقدمه‌ای برای ورود به ضیافت الله و کنده شدن از دنیا و اتصال به رحمت الهی است.

وی تصریح کرد:تقویت رابطه بین دنیا و نهال ایمان و برداشت ثمره آن در آخرت یکی از ویژگی‌های مهم ماه رجب است، وقتی دنیا مزرعه ای برای آخرت است باید بتوانیم چنین رابطه ای را تقویت کنیم و به رحمت الهی دست یابیم.

کد خبر 1144707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha