باید در مقابل یاس آفرینی دشمن در مساجد جهاد تبیینی انجام شود

حجت الاسلام شمس الدین جهاد تبیینی را تلاش و حرکتی برای مقابله با توطئه و یاس آفرینی دشمنان اعلام کرد و گفت: جهاد تبیین دو بخش دارد که در بخش گفتمانی آن باید واقعات به صورتهای مختلف در محافل ، مساجد بیان و تشریح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز (جمعه، 15 بهمن ) در خطبه های نماز این هفته ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، حلول ماه رجب ،شهادت امام هادی(ع)، ارتحال فقیه عالی مقام و مرجع بصیر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و شهادت مامور نیروی انتظامی در استان فارس به دست ارازل و اوباش را تسلیت گفت و اظهار داشت: از مساجد، پایگاه‌های بسیج و همه کسانی که برای مراسم‌ها و برنامه‌های دهه مبارک فجر برنامه ریزی کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

امام جمعه انزلی از شهرداری و شهردار که در آذین‌بندی شهر آغازگر حرکت جدیدی بودند نیز تقدیر کرد و افزود: امیدواریم این حرکتها تداوم داشته باشد و این شهر در اینگونه مناسبت‌ها که از اعیاد بزرگ دینی و ملی ماست جلوه شادی برای مردم داشته باشد و از مردم می خواهیم در مراسم ۲۲ بهمن امسال حضوری گسترده باید داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین نکته مهم و اولویت داری است که مکررا به آن پرداخته می شود و مقام معظم رهبری آنرا به عنوان یک ضرورت برای جامعه می دانند، اظهار داشت: جهاد تبیینی تلاشی برای غلبه بر سلطه رسانه ای و تبلیغی دشمنان باید انجام شود و وظیفه همه یعنی هم آحاد مردم و هم دستگاه‌های متولی توجه به این مهم است.

 

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: آنچه در دستور کار دشمنان بوده و هست و اکنون بیشتر نیز شده این مسئله است که از طریق تحریف واقعیات و شبهه پراکنی و تردید افکنی در مردم باورهای آنها را تغییر دهند و یاس آفرینی کنند.

 

وی ادامه داد: در فضای مجازی که متاسفانه در کشور ما کنترلی بر روی آن نیست به وفور مطالب مختلف در بزک کردن دوره منحط پهلوی و حسرت آن زمان خوردن را منتشر می‌کنند که این نیاز به تبیین و روشنگری دارد.

 

خطیب جمعه انزلی هدف دشمن از این کار در این مقطع زمانی را تاثیرگذاری روی مردم خصوصاً قشر جوان و نوجوان اعلام کرد و افزود: این قشر دوران طاغوت و ظلم و فساد و فقر آن دوره را ندیده است و دشمن می‌خواهد مشکلات اقتصادی امروز کشور را با شرایط زندگی آن زمان تطبیق دهد تا مردم ما خصوصاً جوانان و نوجوان را نسبت به نظام اسلامی و دین و ارزشهای دینی بی‌اعتقاد کنند.

 

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه جهاد تبیین تلاش و حرکتی است که در مقابله با این توطئه یاس آفرینی دشمنان باید انجام شود، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین دو بخش دارد که نخستین بخش آن گفتمانی است، یعنی واقعات به صورت های مختلف رسانه‌ای و حضوری در محافل، مساجد و برنامه های تبلیغی و دینی بیان و تشریح شود. بخش دوم جهاد تبیین بخش عملی است به این معنا که فقط با گفتن درست نمی‌شود؛ باید عمل ما مبین واقعیات و حقایق باشد.

 

وی اظهار داشت: ۴۳ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و این همه دستاورد و پیشرفت در نقاط مختلف کسب شده اما دشمن متمرکز روی نقاط آسیب و ضعف است تا بگوید این است اسلام و انقلابتان و یاس آفرینی کند تا مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان نسبت به این اصول و ارزش‌ها بی‌اعتقاد شوند .

 

حجت الاسلام شمس الدین تاکید کرد: ما اصول و مبانی و ارزش‌های انقلاب را باید هم در گفتمان هم در عمل به گونه‌ای بیان کنیم که مردم نسبت به نظام اسلامی اعتقاد قوی تر و قوت قلب و استقامت در راه پیدا کند.

 

وی اضافه کرد: در بخش گفتمانی وظیفه رسانه‌های تبلیغی و اثرگذار رسمی و غیر رسمی و در کنار آن‌ها مبلغین و معلمین و اساتید دانشگاه که روی اقشار مختلف جامعه تاثیرگذاری دارند این است که فعال باشند و روشنگری و رفع شبهه و القائات سوء دشمن را در دستور کار قرار دهند.

 

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: در حوزه عملی نیز وظایف کارگزاران و دولت است که باید کارشان را درست انجام دهند و اقداماتی امید آفرین داشته باشند که نقش بسزایی در خنثی کردن توطئه دشمنان دارد.

 

کد خبر 1144728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha