حضور میلیونی عزاداران در سالروز شهادت امام هادی(ع) در سامرا+عکس

میلیون ها زائر در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام هادی(ع) در سایه تدابیر امنیتی و بهداشتی در سامرا شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، به مناسبت سالروز شهادت امام هادی(ع)،  میلیون ها زائر در شهر سامرا به ذکر سوگواری پرداختند.

 

 در همین راستا، تدابیر امنیتی، خدماتی و بهداشتی نیز اتخاذ شد تا فضای معنوی این مراسم به خوبی حفظ شود.

 

 در این مناسبت دینی، بیش از 300 موکب خدماتی و سوگواری از چند روز گذشته خود را برای احیای این مراسم آماده کرده و به سوی سامرا آمدند.

 

 

علی حیسین، مسئول واحد مواکب در این باره گفت: 320 موکب خدماتی در بخش های مختلف سامرا و مسیرهای مراقد مقدس مستقر شدند تا به عزاداران خدمت رسانی کنند.

 

وی افزود: از یک هفته قبل به صورت 24 ساعته این خدمات به زائران و عزاداران برای حضور در مراسمدر داخل صحن شریف ارائه شد.

 

 وی تاکید کرد: هماهنگی های مستمری میان عتبات مقدسه برای ارائه خدمت به زائران صورت گرفت.

 

محمد المناوری، مدیر اطلاع رسانی آستان عسکری گفت: میلیون ها زائر برای شرکت در  مراسم سالروز شهادت امام هادی(ع) در سایه تدابیر امنیتی و خدماتی به سامرا آمدند.

 

وی افزود: این کار با همکاری آستان مقدس عسکری، حکومت محلی، یوان وقف شیعی، آستان های مقدس حسینی، کاظمی و علوی و تولیت مسجد کوفه صورت گرفت.

 

.

 

محمد المناوری در ادامه تصریح کرد: با همکاری فرماندهی عملیات سامرا و فرماندهی امنیتی استان سامرا و حشد شعبی و و تیپ های دیگر از جمله تیپ العباس ورودی و خروجی های شهر سامرا تحت کنترل قرار گرفت.

 

رائد ابراهیم حمد، مدیر بهداشتی صلاح الدین گفت: 33 مطب و پایگاه بهداشتی در مسیرهای سامرا و بغداد آماده خدمت رسانی به عزاداران شدند و آمبولانس و بیمارستان ها نیز به همین منظور تجهیز شد.

 

وی افزود: ما از زائران خواستیم تا تمامی نکات بهداشتی  را رعایت کنند و به ارشادات مواکب گوش دهند.

کد خبر 1144882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha