۳ وظیفه منتظران در مقابل امام زمان(عج)

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با شرح سه وظیفه اصلی منتظران در عصر غیبت، بیان کرد: امید است در معرفت، مودت و اطاعت از امام زمان(عج) در عصر غیبت در بالاترین سطح قرار بگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» در پاسخ به این سوال که وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟، اظهار کرد: ما سه وظیفه در مقابل امام زمان(عج) داریم نخست آنکه امام را بشناسیم در روایت است کسی که امام زمانش را نشناسد و از دنیا برود به مرگ جاهلی مرده است، لذا معرفت نخست وظیفه در مقابل امام زمان(عج) است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: دومین وظیفه نسبت به امام زمان(عج) مودت و عشق ورزیدن است، آنهم نه به زبان و دل بلکه در عمل مثل اینکه نام ائمه(ع) را روی فرزندانمان بگذاریم و یا یکی از فرزندانمان را وقف اسلام شناسی کنیم امروز ما به مطهری‌ها، بهشتی‌ها و باهنرها نیاز داریم و باید امثال آنها را به اروپا، آمریکا و آفریقا صادر کنیم.

 

وی با بیان اینکه پرداختن سهم امام(ع) از دیگر وظایف ما در عصر غیبت و از جلوه های مودت به ایشان است، گفت: سومین وظیفه ما در عصر غیبت اطاعت از حضرت(ع) است، زمانی که دستمان از دامان حضرت(عج) کوتاه است باید به مجتهدِ عادلِ بی‌هوس مراجعه کنیم. یعنی مجتهدی که مردم از او گناه کبیره ندیده باشند در این حال اطاعت از چنین فردی، اطاعت از امام زمان(عج) است.

 

حجت الاسلام قرائتی در پایان خاطرنشان کرد: امید است در معرفت، مودت و اطاعت از امام زمان(عج) در عصر غیبت در بالاترین سطح قرار بگیریم.

 

کد خبر 1144929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha