شرط ویژه در انتصاب فرمانداران، سکونت در محل خدمت

قناعت گفت: استقرار مسئولان به ویژه فرمانداران به همراه خانواده در محل خدمت را یکی از شروط وزارت کشور به مدیران استانی و شهرستانی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» بعدازظهر امروز (۱۶ بهمن) در شورای اداری شهرستان سرایان با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، لازمه خدمت صادقانه به مردم را فسادگریزی و فساد ستیزی عنوان کرد و اظهار داشت: مدیران برای خدمت صادقانه به مردم در سطوح مختلف باید این دو مهم را در اولویت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 


استاندار خراسان جنوبی فساد گریزی و فساد ستیزی را مکمل یکدیگر عنوان کرد و با بیان اینکه مدیران باید همواره به جنگ و تقابل با فساد بشتابند، این دو اصل را از اصول اساسی انقلاب و یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی و تحقق خواسته های اصلی مردم از دولتمردان عنوان کرد.

 


وی در ادامه عدالت محوری و فساد ستیزی را از برنامه‌های محوری دولت سیزدهم برشمرد و شروع سفرهای استانی و فعالیت‌ های اجرایی دولت از نقاط کمتر برخوردار را از نشانه های بارز آن معرفی کرد.

 


وی وظیفه مدیران استانی و شهرستانی در فضای جدید ایجاد شده در کشور را، تحقق موضوع عدالت محوری و فسادستیزی دانست و خاطرنشان کرد: ۴۳ سال از انقلاب اسلامی را جشن می گیریم در حالی که موفقیت‌های بزرگ در عرصه های تاریخی و بین المللی و داخلی و خارجی رقم خورده است که فضای قدرتمند و امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه باعث شده است تا نقاط قوت نظام اسلامی دیده نشود و نقاط ضعف پررنگ تر دیده شود.

 


به اعتقاد استاندار، اگر در اقتصاد و معیشت مردم ضعیف عمل شده باید مدیران پاسخگو باشند که چرا در حوزه اجرا آنچه شایسته مردم بوده محقق نشده است.

 


وی در بخشی از سخنان خود، به توفیقات کشور در ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نگاه ما در دوران دفاع مقدس به آموزه‌های دینی و اسلام ناب بود اما در مدیریت اجرایی نگاه برخی از خواص بر اساس نظام لیبرالی بود و لذا نزدیک به دو دهه فرمایشات مقام معظم رهبری همواره در نامگذاری سال بر اساس حوزه اقتصاد و معیشت مردم شکل گرفت و هر سال انتظارات رهبری از مسئولان در این حوزه بیشتر شد.

 


استاندار خراسان جنوبی با تصریح بر این موضوع که اگر اقتصاد لیبرالی مردم را سعادتمند می کرد وضعیت کشورهای اروپایی و آمریکا این چنین نمی بود، فضای کنونی ایجاد شده در کشور و قوای سه گانه را فضایی بسیار مطلوب عنوان و اظهار امیدواری کرد: با فضای انسجام و همدلی فراهم شده شاهد اتفاقات مطلوبی در کشور باشیم.

 


استاندار در ادامه استقرار مسئولان به ویژه فرمانداران به همراه خانواده را یکی از شروط وزارت کشور به مدیران استانی و شهرستانی برشمرد و قول داد تا در اولین فرصت به شهرستان سرایان با هدف بررسی مشکلات و مطالبات مردم سفر کند.

 

گفتنی است، در این جلسه که مملو از جمعیت بود و گاهی صدای سرفه برخی از مدعوین به گوش می‌رسید، استاندار خراسان جنوبی در این جلسه اعلام کرد: ای کاش مدیرانی که سرفه می کنند در جلسه شرکت نمی کردند.
 

 

 

 

کد خبر 1144939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha