اکران چهار فیلم در دومین روز از جشنواره فیلم فجر گیلان

دومین روز از اکران همزمان چهلمین جشنواره فیلم فجر در گیلان با اکران چهار فیلم در رشت رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، دومین روز از اکران همزمان چهلمین جشنواره فیلم فجر امروز( شنبه، 16 بهمن) با اکران چهار فیلم در رشت همراه است که فیلم‌های «ملاقات خصوصی»، «ماهان» و «شهرک» در سینما 22 بهمن رشت برای دوستداران سینما اکران خواهد شد.

 

تالار مرکزی رشت نیز که امسال برای نخستین بار اکران همزمان جشنواره فیلم فجر را تجربه می‌کند، فیلم‌های «شهرک»،«علف زار» و «ملاقات خصوصی» را به روی پرده می‌برد.

 

 

*«علف زار»؛ فیلمی برای رازها

فیلم «علفزار» به تهیه کنندگی «بهرام رادان» و به کارگردانی «کاظم دانشی» یکی از پربازیگرترین فیلم‌های جشنواره فجر است که روایت پررنجی از یک روز در دادسراهای کشور و سرگشتگی انسانی است که میان وظیفه، قانون، عرف، شرع و نهایتا انسانیت گیر افتاده است که با یک روایت اصلی و چند خرده روایت پیش می‌رود. 

 

در خلاصه داستان فیلم سینمایی علفزار آمده است: بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز… باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه.

 

«پژمان جمشیدی»، «سارا بهرامی» و «ستاره پسیانی» بازیگران اصلی فیلم علفزار هستند. «ترلان پروانه»، »مهدی زمین پرداز»، «مائده طهماسبی»، «فرخ نعمتی»، «رؤیا جاویدنیا»، «محمد معتضدی»، «یسنا میرطهماسب»، «سیروس همتی»، «مهران امام بخش»‌ دیگر بازیگران فیلم هستند.

 

 

*«ماهان»؛ روایت زندگی و رنج‌های ناخواسته‌

فیلم «ماهان» اولین تجربه «حمید شاه‌حاتمی» است که پدرش «علی شاه‌حاتمی» تهیه‌کنندگی آن را بر عهده گرفته است و روایت زندگی یک بازیگر تئاتر است که پس از مدت‌ها می‌‌تواند نقش اصلی یک نمایش را روی صحنه ایفا کند، اما بیماری سرطان مسیر زندگی او را دستخوش تغییرات جدی قرار می‌دهد.

 

«همایون ارشادی»، «رامین ناصرنصیر»، «امیررضا نظری»، «نگار جوکار» و «وحید رحیمیان» بازیگران فیلم ماهان هستند.

 

«حمید شاه‌حاتمی» کارگردان فیلم سینمایی «ماهان» در گفت‌وگویی این فیلم را روایت زندگی و رنج‌های ناخواسته‌ای دانست که به انسان تحمیل می‌شود. قصه فیلم «ماهان» برخاستن و ادامه دادن است. همیشه دوست داشتم همراه با قهرمان قصه‌ها سفری را آغاز کنم، شکل رهایی‌بخش سفر و همراهی با نشانه‌ها و نمادها در طول مسیر داستان فیلم «ماهان» را رقم می‌زند.

 

 

* شهرک؛ اثری متفاوت و مدرن برای مخاطبان

یک جوان علاقمند به بازیگری در تست یک فیلم سینمایی بزرگ قبول می‌شود و برای پیوستن به این پروژه و رسیدن به آرزوی خود یعنی بازیگر شدن، باید شرایط ویژه و تمرین‌های روحی و روانی گروه بازیگران در شهرکی ایزوله‌شده را بپذیرد و...

 

«شهرک» جدیدترین و دومین فیلم بلند علی حضرتی است که به گفته کارگردان، فیلمی است که مخاطبان سینما را با یک اثر متفاوت و مدرن روبه‌رو خواهد کرد که طیف وسیعی از مخاطب را در بر می‌گیرد.

 

«ساعد سهیلی، ساقی حاجی‌پور، مهتاب ثروتی، شاهرخ فروتنیان از بازیگران این فیلم هستند.

 

 

* پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا در قاب «ملاقات خصوصی» جشنواره فجر

ملاقات خصوصی به کارگردانی «امید شمس»  و به تهیه‌کنندگی «امیر بنان» پیشتاز آرای مردمی از روز آغاز جشنواره تا ۱۲ ظهر روز ۱۵بوده است. این فیلم داستانی عاشقانه و روستایی دارد که با بازی محوری «پریناز ایزدیار» و «هوتن شکیبا» روایت می‌شود.

 

«امید شمس» در ملاقات خصوصی یک عاشقانه را به تصویر کشیده که همتای آن در سینمای ایران وجود ندارد و طوری به مقوله مواد مخدر در لا به لای داستان عاشقانه‌اش می‌پردازد که هیچ کلیشه‌ای در کار نیست. اثر او برگرفته از یک داستان واقعی است و او توانسته از دل حوادث حقیقی و یک پرونده قضایی، فیلمی خلق کند که بتوان آن را یکی از بهترین آثار چند سال اخیر سینمای ایران دانست.

 

«پریناز ایزدیار»، «هوتن شکیبا»، «ریما رامین‌فر»، «رویا تیموریان»، «سیاوش چراغی‌پور»، «نادر فلاح»، «پیام احمدی نیا»، «شیرین آقا کاشی» و «حسین پارسایی» بازیگران ملاقات خصوصی هستند.

 

کد خبر 1144960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha