اعتراف دشمن به شکست سیاست فشار حداکثری/ جهان ناچار به بازگشت به قرآن است

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه جهان ناچار به بازگشت به قرآن است، گفت: دشمنان به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند که نتوانسته انقلاب اسلامی را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله«سید علیرضا عبادی» امروز (۱۶ بهمن) در دیدار با جامعه قرآنی استان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: امیدواریم که دولت سیزدهم با نصب و انتصابات لازم برای آینده ضمن تلاش برای حل همه مشکلات موجود که بسیاری از آنان به ارث مانده از دولت‌های ناکارآمد است، این خواسته‌های به حق مردم به موقع انجام شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه همه نیازهای انسان در کتاب وحی قرآن کریم آمده است، گفت: اهل دقت توجه دارند که این گنجیه گرانبهای نوع بشر که خداوند وحی فرموده، وصول به حقایق کار ساده ای نیست، استدلال های عقلی و سیر و سلوک عرفانی، بحث و پیگیری علمی بسیار ارزشمند است اما این همه حقایقی که در قرآن کریم در دسترس بشر قرار گرفته است اگر بخواهید اینها را به صورت برهان دربیاورد چقدر فرصت و عالم و دانشمند می خواهد؟ اما خدای متعال اینها را در اختیار ما قرار داده است البته باید عذر تقصیر بیارویم شاید آمرزیده شویم که قرآن محجور مانده است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه یکی از وظایف رسول اکرم(ص) تبیین قرآن است اما نگذاشتند که پیامبر تبیین کنند، تصریح کرد: بهترین تفسیر قرآن به قرآن و بهترین تفسیر قرآن به حدیث است اما در این زمینه قصور و تقصیر کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه ویژگی‌های قرآن به گونه‌ای است که همه از آن بهره می‌برند، ادامه داد: ما می‌توانیم از نگاه کردن به آیات نورانی قرآن تا روخوانی و تفسیر آن بهره ببریم اما هدف از نزول آیات وحی این موارد نیست بلکه ایمان و عمل صالح است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه استعمارگران می‌دانند تا قرآن در جامعه‌ای باشد، امکان نفوذ در آن را نخواهند داشت و از این جهت جوامع را به سمتی می‌برند که عمل به احکام و آیات قرآن و قسط و عدل امکانپذیر نباشد، گفت: پیاده کردن عدالت در جامعه یک هدف میانی است چون وقتی عدالت پیاده شد انسان کارآمد می شود که می خواهد در سیر الی الله به جایگاه اصلی خود که وصول به حق است، برسد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه عدالت قانون و قوام هستی است، ادامه داد: در راه رسیدن به عدالت، موانع درونی و بیرونی در جامعه داریم و همه راه حل‌هایی که قرآن برای رفع مشکلات بشری ارائه می‌دهد بر اساس فطرت درونی انسان‌ها است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: جهان ناچار به بازگشت به قرآن است چون مطابق با فطرت، عقل و علم است و کهنه نمی شود و همه راه‌ها به بن بست رسیده و خواهد رسید و همه کسانی که حرف از نابودی انقلاب و اسلام می‌زدند خودشان در مرحله نابودی قرار گرفتند ولی ما تازه کارمان را آغاز کردیم.

 

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در اوج بازهای سیاسی و تبلیغاتی، گام دوم انقلاب را نوشتند یعنی این انقلاب ماندنی است.

 

آیت الله عبادی در ادامه گفت: هجوم دنیای شرق و غرب برای این است که این مهم تحقق پیدا نکند و با آرمان های خود فاصله پیدا کنیم و حال آنکه امام راحل فرمود ما می توانیم و امسال بعد از ۴۳ سال نشان دادیم که توانستیم اما راه رو به جلو طولانی‌تر است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی مراحل بعدی است که باید به آن برسیم، افزود: دشمنان به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند که نتوانسته انقلاب اسلامی را متوقف کند.

 

وی با اشاره به ضرورت داشتن برنامه و طرح برای کوتاه کردن دست بیگانگان از سر مسلمین جهان و نوع بشر، اظهار داشت: باید در عمل مستحکم‌تر رو به آرمان‌ها حرکت کنیم و زمان آن دور نیست که دست ظالمین کوتاه شود.

 

 

 

کد خبر 1145031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha