ترک فعل مدیران در موضوع احیای خلیج گرگان/ هیچ اقدام عملی برای نجات خلیج انجام نشد

آسیابی گفت: در موضوع خلیج گرگان شاهد ترک فعل برخی مسئولان هستیم و در این زمینه پرونده قضایی تشکیل دادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حیدر آسیابی» امروز (شنبه 16 بهمن) در نشست خبری با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارکرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی دارد و دهه فجر فرصتی است که این دستاوردها برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود.

 

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: درست است که هنوز مشکلاتی در کشور داریم اما این مشکلات به نظام برنمی گردد بلکه متوجه مسئولانی است که سوء مدیریت دارند.

 

وی افزود: دشمن به دنبال تحریف دستاوردهای انقلاب اسلامی و سیاه نمایی است این در حالی است که خدمات انقلاب اسلامی و وضعیت امروز کشور در هیچ بخشی قابل مقایسه با دوران پهلوی نیست. مردم ما در آن زمان از بسیاری از امکانات و خدمات محروم بودند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت و توسعه و آبادانی در هر گوشه‌ای از این کشور هستیم.

 

آسیابی با اشاره به بازدیدهای مستمر از حوزه های قضایی استان، گفت: در این مدت حداقل یکبار از همه حوزه های قضایی استان بازدید کردیم و مشکلات و نقاط و قوت ضعف هر حوزه شناسایی شد. ضمن اینکه نیازمندی هر حوزه نیز در مدت کوتاهی تأمین شده است.

 

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه تولید و موانعی که بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد، افزود: در هر بازدید شهرستانی، بازدیدی هم از شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی داشتیم و به مشکلات برخی از این واحدها رسیدگی کردیم.

 

رئیس کل دادگستری گلستان به سفر رئیس قوه قضاییه به استان اشاره کرد و گفت: در این مدت میزبان اعضای شورای عالی قضایی کشوردر استان و سفر رئیس قوه قضائیه و معاونانش به استان بودیم که این سفر دستاوردهای بزرگی به همراه داشت.

 

وی اضافه کرد: در جریان این سفر حدود یک هزار و 500 درخواست مردمی از رئیس قوه قضائیه مطرح شد که کمترین میزان درخواست ها از رئیس قوه در سفر به استان های مختلف بوده است.

 

آسیابی در ادامه به پیگیری هایی که در خصوص موضوعات مرتبط با سلامت عمومی انجام شده است، اشاره کرد و گفت: آنژیوگرافی گنبدکاووس با این که دو سال بود که از تجهیز آن می گذشت اما استفاده نمی شد که در بازدید از این شهرستان از بیمارستان گنبد هم بازدید کردیم و مهلت یک هفته ای برای نصب آن به دانشگاه علوم پزشکی دادیم که در همین مدت زمانی این اتفاق رخ داد.

 

وی افزود: مورد دیگر آنژیوگرافی شهرستان کردکوی بود که قرارداد بخش خصوصی منقضی شده بود و برای نصب دستگاه دولتی که خریداری شده بود، مشکلات حقوقی وجود داشت. دادگستری به این موضوع هم ورود کرد و در حال حاضر این دستگاه به بیمارستان آورده شده و در انتظار نصب و بهره برداری است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان درباره ورود دستگاه قضایی به موضوع احیای خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: ترک فعل در موضوع این خلیج، محرز است و ما نیز پرونده ای در این باره تشکیل دادیم.

 

وی افزود: همه اتفاقاتی که درباره خلیج گرگان مطرح است، در تمام این سال ها فقط روی کاغذ بوده و هیچ اقدام عملی انجام نشده است. قرار است در سفر رئیس جمهور به استان اعتبار خوبی برای نجات خلیج گرگان مصوب شود.

 

آسیابی درباره آخرین پیگیری های دستگاه قضایی پروژه پتروشیمی استان هم گفت: پتروشیمی بعد از 15 سال حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر رئیس قوه قضائیه به استان، اختیارات ویژه به استان داده شد.

 

وی خاطرنشان کرد: پیگیری هایی درباره این پروژه انجام دادیم و تیم کارشناسی نیز از این پروژه بازدید کرده است و ما منتظر اعلام بررسی های آنان هستیم.

 

کد خبر 1145040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha