کوتاهی و سهل انگاری دستگاه های متولی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در گلستان/ ۵ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت ساخته شد

اسپانلو با انتقاد از کم کاری و سهل انگاری دستگاه های متولی برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان گلستان، گفت: این کوتاهی ها محرز و مسلم است و ما در این زمینه برای ۴ نفر از مدیران به اتهام ترک فعل پرونده تشکیل دادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمود اسپانلو» امروز (شنبه 16 بهمن) در نشست خبری اظهار داشت: کوتاهی و سهل انگاری مدیران در موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در استان به ویژه در روستای زیارت مسلم و محرز است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان با اشاره به تشکیل پرونده و احضار برخی مدیران سابق و فعلی سازمان امور اراضی استان به دستگاه قضایی، گفت: یکی از مسئولان سابق سازمان امور اراضی استان تفهیم اتهام شده و فعلا با قرار وثیقه آزاد است. برای یکی دیگر از مدیران فعلی این سازمان هم قرار صادر شده است.

 

وی بیان کرد: متأسفانه بیش از 5 هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت خارج از بافت روستا ایجاد شده است که نهادهای متولی برای پیشگیری، گزارش و مقابله با آنها کم کاری کرده اند.

 

اسپانلو گفت: جهاد کشاورزی استان برای تأمین تجهیزات و امکانات و نیروها، امور اراضی استان را خلع سلاح کرده است. کار جهادکشاورزی فقط توزیع کود و سم نیست و یکی از وظایف اصلی آنها صیانت از اراضی کشاورزی است.

 

وی خاطرنشان کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی متأسفانه به صورت گسترده در همه جای استان دیده می شود.

 

کد خبر 1145045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha