بهزیستی دستاورد درخشان انقلاب اسلامی است

کشفی نژاد گفت: سازمان بهزیستی از درخشان ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و بهزیستی فارس رتبه یک دریافت و جذب اعتبارات مسکن در بهزیستی های سراسر کشور را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی نژاد»، امروز (شنبه ۱۶ بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: سازمان بهزیستی از درخشان ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که وظایف حجیم و گسترده ای دارد.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: مخاطبان سازمان بهزیستی از نوزاد تا سالمندان هستند و با تکیه بر توان پرسنل، مشارکت های مردمی و همکاری سازمان های ذیربط به خدمات رسانی و گسترش خدمات توانبخشی، امدادی، بازپروری و کمک به تامین نیازهای گروه‌های کم درآمد می پردازد.

وی اضافه کرد: حوزه خدمات سازمان بهزیستی بیش از ۱۸۰ حوزه مختلف است که مشاوره و غربالگری ژنتیک و غربالگری بینایی و شنوایی بدو تولد، خدمات توانبخشی، مراقبت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت، کمک به بهبود معیشت، تسهیل گری ساخت مسکن و ایجاد اشتغال، خانه های امن و اورژانس اجتماعی، حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان کار و خیابان، پیشگیری و درمان اعتیاد، سالمندی، طلاق، خودکشی، کودک و همسرآزاری و ... را شامل می شود.

مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد: بهزیستی فارس در حال حاضر به ۴۲۶ هزار و ۳۴۱ توانخواه خدمت‌ رسانی می‌ کند و امسال ۹۳ هزار و ۷۳۹ مورد غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال در بیش از ۲۰۸ پایگاه ثابت شهری و روستایی انجام داده که منجر به تشخیص اختلال بینایی ۶۰۳ کودک و پیشگیری از نابینایی بیش از ۱۵۰ کودک منجر شده است.

کشفی نژاد ادامه داد: بهزیستی فارس امسال به ۱۷ هزار و ۶۱۵ مورد تماس با اورژانس ۱۲۳ نیز رسیدگی کرده و با نظارت بر ۷۲ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و افراد کم توان جسمی، ذهنی و اعصاب و روان به ۲ هزار و ۸۱۸ نفر از این افراد خدمات شبانه روزی ارائه می دهد.

کشفی نژاد افزود: بهزیستی فارس خدمات خود در مناطق روستایی و عشایری از طریق CBR گسترش داده است و در حال حاضر، ۳۵ مرکز مجری در سطح شهرستان ها این خدمت را به صورت واگذاری با حدود ۴۰۰ نفر تسهیل گر انجام می دهند.

وی اضافه کرد:  ۵۶ صندوق خرد مالی در مناطق روستایی نیز تشکیل شده که با همکاری صندوق کارآفرینی «امید» فارس برای اشتغال زایی  در مناطق روستایی فعالیت می کنند.

کشفی نژاد اعلام کرد: ۷۵ میلیارد تومان اعتبار امسال برای تسهیل گری ساخت مسکن مددجویان بهزیستی فارس هزینه شده و بهزیستی فارس رتبه یک دریافت و جذب اعتبارات مسکن در بهزیستی های سراسر کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره  به حمایت های ویژه از کودکان کار و خیابان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست توسط بهزیستی فارس بیان کرد: در 9 ماهه ابتدای امسال، ۵۹۵ کودک کار و خیابان وارد مراکز بهزیستی فارس شده اند.

کد خبر 1145076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha