جشنواره فرهنگی با رویکرد قرآنی برگزار می شود

همزمان با دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره فرهنگی، با رویکرد قرآنی به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی برگزار می شود.

«احمد بوالحسنی» ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر از برگزاری جشنواره قرهنگی با رویکرد قرآنی در استان مرکزی خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه امری ضروری است و همگان باید در این راستا تلاش کنند.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه کمیته امداد فعالیت های گسترده ای را در این راستا دارد، ادامه داد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و قرآنی در مناسبت های مختلف و در گروه های سنی مختلف برای جامعه هدف از جمله این برنامه ها است.

 

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای این مهم است، خاطر نشان کرد: این جشنواره برای دومین بار با هدف شناسایی هوشمند مددجویان، توانمند سازی و بهسازی قرآنی  هنری و بهره برداری از دوره های آموزشی برگزار شده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره فرهنگی قرآنی امداد در گروه‌های سنی کمتر از ۱۲ سال، بین ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می شود، افزود:: شرکت کنندگان در این جشنواره در بخش های قرائت تحقیق،قرائت ترتیل، حفظ تخصصی، مداحی و تجسمی به رقابت می پردازند.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به استقبال خوب از این جشنواره، خاطرنشان کرد: تا کنون ۸۴۵ مورد آثار به دبیر خانه ارسال شده است.

 

وی ایجاد انگیزه و امید و اعتماد به نفس در شرکت کنندگان به واسطه شرکت در مسابقه را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: جریان یافتن تعالیم و مفاهیم قرآنی در زندگی افراد و ساماندهی اوقات فراغت جامعه تحت حمایت و فراهم سازی بستری مناسب جهت حضور نفرات برتر آموزش دیده در دوره های آموزشی برای رقابتی سالم از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد استان در ادامه از برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه پرسنل این نهاد به مناسبت دهه فجر خبر داد و تصریح کرد:سومین دوره مسابقات قرآن کریم طرح نور علی نور در رشته های تفسیر، ترجمه و مفاهیم، حفظ، تحقیق و ترتیل در کمیته امداد استان مرکزی برگزار شد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: برگزاری مسابقه جامع بیانیه گام دوم انقلاب با حضور برگزیدگان مرحله قبل از بین امدادگران از دیگر اقدامات حوزه فرهنگی به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب بوده است.

کد خبر 1145106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha