رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا در دستور کار همگان قرار گیرد

مخلص الائمه گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا باید در دستور کار همه اقشار جامعه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا با اشاره به اینکه اکنون با موج جدید ویروس کرونا روبرو هستیم گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی همه افراد جامعه ضروری است.

 

استاندار مرکزی در ادامه با بیان اینکه در سویه امیکرون نوزادان، مادران باردار و کودکان در معرض خطر قرار دارند، افزود: نیاز است خانواده‌ها برای مقابله با انتقال بیماری به این قشر توجه ویژه داشته و نظام درمان نیز به این مهم نگاه ویژه داشته باشند تا این افراد در مراکز درمانی با مشکل مواجه نشوند.

 

وی همچنین به تمدید فعالیت غیرحضوری مدارس در شهرستان‌های قرمز کرونایی  استان مرکزی اشاره کرد و گفت: فعالیت غیر حضوری مدارس شهرستان‌ها با وضعیت قرمز کرونایی از روز یکشنبه به مدت یک هفته تمدید شده و در بستر شبکه شاد انجام می‌شود.

 

 

این مقام مسئول همچنین به تصمیم گیری در خصوص فعالیت مدارس روستایی شهرستان‌های استان مرکزی نیز اشاره کر و ادامه داد: این مهم نیز توسط ادارات آموزش و پرورش و فرمانداران انجام می‌شود.

 

مخلص الائمه با اشاره به اینکه ۱۰ شهرستان از مجموع ۱۲ شهرستان استان مرکزی اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته و ممکن است تعداد این شهرها تا پایان هفته افزایش یابد، گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونای کشور هرگونه سرماخودرگی باید امیکرون در نظر گرفته شود مگر اینکه تست کرونای افراد منفی باشد.

 

 

استاندار مرکزی در ادامه با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر گفت: با توجه به شیوع سویه امیکرون در استان، راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال در شهرستان‌ها با وضعیت قرمز کرونایی به صورت خودرویی برگزار می شود و در صورت تصمیم گیری ستاد ملی کرونا در خصوص راهپیمایی، این مهم توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی می شود.

 

درگیری مادران باردار و نوزادان به اومیکرن نگران کننده است

در ادامه این جلسه، سید «محمد جمالیان » نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ویروس کرونا در استان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تنها راه مقابله با ویروس کرونا است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با اشاره به اینکه درگیری مادران باردار و نوزادان به این بیماری از جمله تفاوت‌ها و نگرانی‌های این پیک، نسبت به پیک‌های گذشته است، افزود: اکنون در بسیاری از ادارات استان مرکزی تست سریع برای ارایه مرخصی استعلاجی به کارمندان مورد قبول قرار نمی گیرد که نیاز است برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های استان این تست مورد قبول دستگاه‌ها قرار گیرد.

 

وی همچنین بر ارائه مرخصی استعلاجی به کارگران و کارکنان صنایع که دچار ویروس کرونا شده اند نیز تاکید کرد و گفت: برخی صنایع استان مرکزی نیز از ارایه مرخصی استعلاجی به کارگرانی و کارکنان خود خودداری می کنند و بیماران در این شرکت‌ها باید از مرخصی استحقاقی خود استفاده کنند که این مهم موجب شده کارگران بیماری خود را مخفی کنند.

 

وی همچنین با بیان اینکه به دلیل کمبود اتوبوس، مدت زمان ماندگاری مسافران در استگاه‌های اتوبوس افزایش یافته و موجب شده مردم به صورت ایستاده در راهروهای اتوبوس‌ها نیز سوار این وسایل نقلیه شوند، بیان کرد: با وجود اعلام ستاد مدیریت بیماری کرونای استان مرکزی مبنی بر تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، اکنون برخی از این باشگاه‌ها فعال هستند.

کد خبر 1145124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha